Onsdag 9/12

Första LUCIA firandet i år!
130 barn  samlade i Gympa hallen ikväll,  som lussade för oss föräldrar, syskon och släkt.
Man har väl blivit gammal när man fäller en tår när de kommer insjungande och sjunger ...Natten går tunga fjät!
Oj, vad jag har lussat i "mina dar"!
Både på skolan, i kören, i kyrkan, på föräldrars jobb, och för grannar!
Och det skulle minsann var ÄKTA lingonris med röda sidenband i Lucia kronan!
Glitter, det dög INTE!
Varje år, innan Lucia firandet, varje kväll stod Pappa Lennart och klädde min Lucia krona med Lingonris.
Mamma hade t.om sytt lucia nattlinne med krage med spets.
Ja, äkat bomull...inte ngt H&M skit.
Lucia var heligt!

Ingrid, hon har övat och övat på dagis, imorgon är det hennes tur att lussa för oss.!
Ikväll släckte hon ner huset, klädde på sig lucia nattlinnet, kronan och kom insjungandes med händerna ihop och gick det där "lucia-stegen" ni vet.
Hon sjöng samma vers 10 ggr och vi var tvugna att titta på henne! Hon skrek åt Måns, att han skulle sitta blixt stilla och sen skulle han klappa efter varje sång.

När vi bodde i stan och inga barn hade, lussade jag för Nils varje Lucia.
Nu ikväll sa han:
-Alltså jag tycker verkligen du och Ingrid ska lussa för oss nu på Lucia!
Så som du alltid gjorde innan.
Jag och Ingrid? INte Nils och pojkarna då???
Det e bara för att han ska ligga kvar i sängen, bli serverad varm choklad och lussekatter, och bli ompysslad av hans favorit-tjejjer!
Nja....vi får se...om han sköter sig kanske...He He!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0