Onsdag 22/4

Jag får panik när tiden går så snabbt.
April är ju nästan slut, det känns som om jag inte hinner något och det är SÅÅÅ MYCKET jag vill göra.
Umgås mera....med familj o vänner, fixa i hemmet, med att rensa och renovera.
Ordna till det i trädgården.
För NEJ! jag har absolut inga gröna fingrar och mitt stora intresse ligger INTE i trädgårdar.
Och jag har faktiskt inte så stora krav där heller, bara att ngn lär mej vad som är riktiga blommor och ogräs är!?
För det har jag faktiskt INGEN aniiing om. Lär man sig det i skolan? Eller, det är väl så att det är medfött eller snarare intresse.
Men då undar jag, har typ 80 % av alla människor med hus ett sånt intresse???? Har jag missat nåt?
För såå snyggt det ser ut i alla trädgårdar, så måste de ju ha ett intresse!????
Ja, förutom de som har sina föräldrar som jobbar för glatta livet gratis där i det gröna.....
Nä, jag vill bara sitta där i min solstol i en lummig trädgård...som växer igen...snyggt såklart.
Eller kanske vi skulle asfaltera allt, då skulle åtmonstone killarna bli glada.
Tänk, streethockey plan komb.skateboard ramp i ett.

Jobbat som vanligt idag, har varit mkt att göra som vanligt.
Nils körde Måns till fotbollen.
Måns kom sen hem gråtande, han skulle BARA få spela 1 match  helgen.
Helt förstörd. Men tränarna måste vara rättvisa (jo, det är de i MFF)...nästa gång får ju Måns spela 2 ggr, försökte jag uppmuntra med....
Annat är det med min andra son....han hade bara lutat sig tillbaka i soffan och njutit av att få stanna hemma istället, kolla in ngn cool kanal med rolig film, gärna sittande med en skål godis, kanske lite chips.
Han hade inte brytt sig om han överhuvudtaget fått spela 1-2 eller ingen match.
Jo, förresten...han tycker det är jobbigt att träna, men ngn match kan han tänka sig spela.


Kommentarer
Anonym

Ja så har vi det också, olika barn. Hugo har gått vidare i zon lägret tills steg 2, vilket är jätteroligt. Jag håller med Kalle, luta sig tillbaka i soffan. Det gillar jag. kram

2009-04-23 @ 19:07:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0