Helgen

Helgen kom o Helgen gick...
Jag skulle vilja ha Helg i en månad för att hinna njuta och hinna fix allt man ska.
Har ändrat om lite i data rummet...hade höga ambitioner, hmr..vet inte riktigt om jag är nöjd.
Men jag har mitt svenskt tenn tyg på mina "shabby-chic" stolar, det är fint, och likaså  de 3 fotografierna som Nils fotade som julkort på barnen, de har jag ramat in, så det är jag oxå nöjd med.
Men det övriga....jaja, det är ju bara ett data-arbetsrum.
Men så värst moget och vuxet, det är det INTE.
Vi grillade i Fredags för första gången, gott!
Jag jobade i Lördags, vi tog det lugnt på kvällen.
Kalle kompis Christian sov över, det var första gången Kalle hade en kompis som sov över, men det gick ju bra.
De hade bara lite svårt för att sova och sluta busa, men till slut efter klubbat ner dem (nej) så somnade dem.
Idag, Söndag har jag fixat lite.
Måns och Kalle har lekt med kompisar, åkt på sina inlines som de bor i just nu.
Ingrid leker med grannpojken Max (lika gammal) som hon styr och ställer över.
Stackars pojk, hon ska bestämma vad de ska göra, vad HAN ska göra, vad de ska leka, hur de ska leka.
Hon kommer in var 10 minut och är sur, då kommer hon in  med bestämda steg och skvallrar om vad det är som INTE passar henne,
Och Max bara gråter.......när hon går ifrån han.
Sen går  hon tillbaka,  glad som en lärka igen och då blir han så glad så glad.
Hon är lite små taskig mot honom.
På vuxen språk skulle man kunna uttrycka sig som så:
-Hon leker med hans känslor!
Ingrid, ja lilla Ingrid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0