Onsdag 17/9

Jaha, hujedamej...ni kan inte föreställa er HUR galet allt har varit idag för mej.
Nej, jag skryter inte och överdriver inte och ja...jag vet att jag jobbar alldeles FÖR mkt och att ni tänker:
-Hon är galen o får skylla sig själv.
Men NU har jag faktiskt gett mej in på detta projekt.
Och ja...den mastodont offerten jag skickade iväg i förrgår kväll ( och fick ok på), den känns plötsligt "fjuttig" om man tänker på allt jag fixat.
Modellbokning (vilket innebär ca 30 samtal i telefon), förberedelse, inköp lån och tillbakalämning av rekvisita, Styling vid fotografering OCH filmning, hantering av modellutbetalningar m.m.m.m...
Jaha...så hela dagen mellan 9-19 har jag flängt runt och fixat.
Jo, det ska faktiskt bli lite spännande....reklamfilm och stillfoto i Filmstudie i Köpenhamn.
Men lite nervös är jag då allt.
Nils, han får lämna o hämta barnen hela veckan känns det som, men nästa vecka ska ju han bort så då blir det ju min tur.

Ingrid var på utflykt med dagis idag.
Ryggsäck med matsäck o allt, Hon är alltid så glad och positiv.
Hon bara vinkar så glatt varje morgon när jag lämnar henne, "ryggan" på ryggen och glad för hon skulle på utflykt.
Kalle tränade sin fotboll idag oh gjorde 1 mål!
Och Måns övade hela kvällen på sin block-flöjts läxa.
Jag säjer till han att inte behöver hålla fingrarna så krampaktigt om flöjten utan spela lite mjukare.
Först blev han skitförbannad och ville inte alls lyssna (jag håller i block-flöjtsläxan) men sen när jag fick låna hans flöjt och "flöjtade" iväg helt fantastiskt....och spelade lite låtar, blev han nog imponerad över att MAMMA kunde!
Så då lyssnade han och tog efter mitt råd.
Nils, han skröt minsann om att han spelat flöjt i typ 3 år....det gjorde man väl inte!?
Var det bara inte 1 år? innan man valde ngt instrument.
MEN det kanske man gjorde i Nils skola, spelade i 3 år....:)
Sen när Måns skulle lägga sig, ville han att jag skulle sjunga "i en sal på lasarettet"...ett gammalt skillinga-tryck jag typ sjungt för dem som en godnatt visa.
Så den sjöng jag för Måns, när han låg i sängen, tills jag såg att ögonen fylldes med tårar.
-Men lille Måns!!!! (sången slutar att flickan aldrig fick komma hem till Mor, från sjukhuset, hon frågar läkaren i typ 4 säsonger ifall hon får komma hem, hon är jättesjuk).
Måns, han storgrät och store tuffe Måns blev plötsligt min lille bebis igen....
Kalle, han låg o pratade med Nils om fångar och fängelse och tyckte det verkade rätt ok att sitta i fängelse, när Nils berättade att fångarna typ bara fick vatten o knäckebröd (Kalle ÄÄLSKAR knäcke).
Jaaa, dessa barn.............


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0