Weekend 16-19/5

Jaaaa...vad jag står i och fixar och är flitig!
JA, det kan jag säja utan att överdriva!
I fredags jobbade jag på Factory och det var kul.
På kvällen var det AFTER WORK här i Vellinge (ja, Sara och ia, de skrattade åt att JAG skulle på After work med barn o allt....-vaddå, hänger man inte bara i en bar med vin o snacks, TYP.....-Ska ni äta och drälla med ungar o allt!!!).
Men det gjorde VI!
Först begavs sig det till Fam Nyqvist, där vi drack Champagne och firade hur underbara VI egentligen är!
Sen promenerade vi bort till Vellinge Gästis, där det drällde av folk från byn, vänner, barnens vänner, klasskompisar med familjer, dagisfröknar m.m.
Det var verkligen SUPER-trevligt! Förutom maten, den var både dyr och kass! (tur att jag hann ge ungarna mat hemma).
Men vi åt och drack i godan ro medans barnen (typ 30 st) sprang runt i parken brevid och hade hur kul som helst.
Till o med Ingrid såg vi inte röken av, hon sprang runt med bästisen Bella.
Sen bjöd Veronica in till efterfest i deras superlyxiga nybyggda hus, så vi bildade ett Lämmel-tåg och gick bort med cyklar, vagnar o allt för att "efterfesta" lite.
Vid 00.30 tackade vi för oss och gick hem, då var vi rätt så trötta......................................

På Lördagen jobbade jag, GÄÄÄÄÄSP! på Factory.
Nils och barnen var i Klagshamn på "Minnes Surf-tävling" (för Lille-per som dog förra året).
Barnen fick prova på att surfa och kolla in senaste Surfbrädor och segel.
Maria och Peter (kompisar till oss) har startat en Surfbutik, och de var där och instruerade alla till sina ny surf-prylar (de är såå ambitiösa, samtidigt som de har "vanliga jobb" oxå).
På kvällen åt vi tacos och somnade som små barn allihopa!

Söndagen tillbringade jag med fotograf Lasse.
Vi fortsatte vårt foto/ stylist jobb ihop och fotade de sista modellerna för denna gång, det gick ju lysande.
Nils var med Måns på fotbollsmatcher x 4!!!
(Siggan passade de små).
Måns första match förlorade de (spelade mot Lilla Torg), de andra 3 vann de, en match vann de med 16-2...............!!
På kvällen drack vi vin och åt gott!

Idag Måndag var jag ledig!!!
Jag har fixat med allt som ligger efter.......här hemma, minst sagt.
ja, jag vet att jag är en 50-tals husfru som helt överdrivet "håller efter" och städar, tvättar, manglar, stryker och syr helt gammeldags!!!!!
Men jag står bara inte ut med allt skit och att det alltid är såååå stökigt!
Så jag får skylla mej själv.
Kalle hade flickvän Ellen med sig hem och lekte så GULLIGT hela eftermiddagen.
Och jag har bokat modeller till både fotografering och Castings imorgon.
Jag har även blivit en liten CASTINGS-byrå, jag bara vidarebefodrar modeller och får betalt för det.
Helt ok, men det är alltid kul att vara med på plåtningarna och mycket bättre betalt oxå!
Men det är ju bättre än ingenting.


Kommentarer
malin

blir helt svettig över ditt liv. Härligt att gå ut så där med barnen tror jag bara är bra för dom kram

2008-05-20 @ 19:33:59
URL: http://mamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0