Valborg/ 1 Maj 2008

ValborgsmässoFesten blev jättelyckad...tycker vi.
God mat, och härligt sällskap!
Barnen var ute och lekte hur mycket och bra som helst, medans vi vuxna FAKTISKT fick äta i lugn o ro.
Man märker verkligen att Ingrid inte är bebis längre....nä, hon ska minsann vara ute med de större, hänga med och "tuffa" sig.
Givetvis hålla favorit syssling Matilda i handen!
Så vi var nöjda med vår lilla fest och tycker vi har såååå trevliga vänner!!!!

1 Maj...demostrerade vi inte........fick nog för mkt av det som liten........:)
Nils och Måns var på Måns fotbollsturnering Åshöjden Cup, i Klagshamn.
3 matcher, de vann 2 och spelade 1 oavgjord (Måns gjorde mål i alla).
Så det var en lerig och helt nerskitig Måns som kom hem på kvällen.
Han blev t.om "stämplad" över handen (Fotbollsspråk= trampad på handen).
Så han fick besöka sjukstugan och fick den omlindad....det tyckte han var lite.....tufft!
Jag, ingrid och Kalle tog det lugnt....minst sagt....städade efter festen.
På kvällen var vi totalt slut!

Idag, Fredag har jag jobbat på Factory 10-18.
Nils är pappa-ledig (hade 5 1/2 dagar kvar för Måns, som han var tvungen att ta ut innan Måns slutar 1:an).
Så han lämnade pojkarna hos bröderna Schott, och åkte till b.la MC-huset med dottern.
Jo, hon måste ju oxå gå den hårda skolan.
Sen besökte de mej och vi  3 åt snabb-lunch på Mcd, Ingrid traskade omkring med handen i Pappa Nils hand oh var så glad och stor!!!
Ikväll, när jag tagit bussen hem (18.30) hade faktiskt Nils lagat tacos, så vi åt det, slappat och kollat på:
-Va fan är mitt band! (Magnus Uggla tv program som vi tycker är lite kul).
Imorgon ska jag jobba, och på kvällen är Nils och jag hembjudna till Sara och Andy på middag....och det blir nog en "really dinner" om jag känner Sara rätt....så det är väl bäst att sätta fest-skorna på och hålla Champagne glaset stadigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0