Torsdag 15/5

Stylist-jobb hela dagen för Kristianstads Sparbank.....9 modeller som plåtats runt om i Malmö och Vellinge, vuxna och barn (barnen i Vellinge).
Det blev skiiiiiiit-bra och jag är jättenöjd!
Fotografen Lasse som jag (som jag faktiskt jobbat med i typ 10 år från och till) har så himla kul ihop när vi jobbar.
Det är alltid mkt skratt och snack, och ja, han har faktiskt blivit en riktigt bra vän (han är nog 53 kanske).
Så jobbet fortsätter på Söndag, då ska ytterligare 7 modeller fotas.
Nils hämtade barnen och jag lagade mat, Nils o Måns åkte sen på Måns MFF träning som vanligt.
GUD! Vad Nils och jag tycker det är kul och bra att Måns spelar i Malmö FF, (vi pratade faktiskt om det nu ikväll).
För tänk vad Måns har lärt sig alla år han nu spelat där,........han är inne på sitt 4:e år.
Bara det med gruppkänslan, ta hänsyn, respekt, disciplin OCH att hans kompisar är av alla olika nationaliteter!
(det tycker nog Mamma är bäst....).
Och alla har ju sååååå mycket åsikter om MFF och Måns och MFF m.m.
Att de lär sig tacklas och att de plockas ut när de är så unga etc.....
Men som Nils säjer.....-Man passar ju ändå INTE motståndarlaget utan man spelar ju för att vinna!
Så vi tycker det är roligt (ok Nils då) att köra hans äldste son 2 ggr i veckan + matcher in till Malmö för att han ska få spela!
Med Ingrids blöjavvänjning går det bra!
Och idag har Kalle hälsat på i sin skola och klass igen (vi är 3 föräldrar som ska turas om att köra), och det tycker han är så kul!
Ingrid, hon kör med sina bröder.......antingen leker de mamma pappa barn.
Och då får de antingen vara Pappan eller leka bebis, Ingrid bäddar om dem i sängen med nappar och filtar och stoppar om dem och så säjer hon:
-jag e Mamma Johanna och du är bebisen Ninni!
Ja, och pojkarna går ju med på vad som helst....när hon bestämmer och det gillar ju hon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0