Tisdag 20/5

LEDIG!
Barnen studiedag på dagis, så vi var lediga i det fina vädret.
På förmiddagen åkte vi till OneTwoTen (utförsäljning av barnkläder så som Molo, katvig, ej sikke lej, chevignon m.m).
Det var alls inte lika bra som förra året, men lite fyndade jag till mej och svägerskan Karin.
Köpte sen lunch på Mcd och tog med det till Pappa Nils jobb, och hälsade på där.
Var sen hemma i trädgården hela eftermiddagen och gjorde ingenting.
Det låter som vi har värsta "GARDEN" när jag skriver...."VÅR trädgård" med fantastiska utemöbler etc.
Vi har knappt ens tagit fram de, (utemöblerna) och inga blommor (eller perenner eller vad det heter...vet knappt var det är ens.....) har vi heller köpt.
Det står 2 halv-vissna boksbom i 2 krukor som vi har haft turen att få ha kvar sen förra året (vi glömde sköta om dem över vintern).
Alltså..... vår GARDEN är egentligen sååå omysig och helt hemsk, men jag orkar bara inte.
Jag är så fantastiskt duktig på så mycket, men INTE "GARDENINGS"........
Jag kan och förstår mej helt enkelt inte på något där.
Jag VILL givetvis ha värsta snygga trädgården med matchande trädgårdsutemöbler, ett rent drä-däck etc.....men vi hinner inte.

Min önskelista till Trädgården och MÅSTE göras Lista:

# HAr inte råd med nya utemöbler, så jag funderar på att sandpappara och måla om vårat gamla vita.
# Köpa nya blommor och plantera i alla fall 5 krukor
# Kanske....sy nya soffdynor
# Sno boxbom ngnstans och plantera i våra 2 krukor som de gamla dog i
# Tvätta och skrubba trädäcket, för det är RIKTIGT skitigt.
# En somrig fin vaxduk till bordet
# Rensa lite i trädgården...NEJ! jag vägrar att rensa ogräs eller klippa, jag tänkte mer på att plocka upp gamla plastbitar och gammalt skräp som ligger i trädgården.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0