Fredag 27/6

Så åkte jag till VISBY då.
Klockan 06.30 hämtade taxin mej....så klockan 07.00 gick jag runt på Kastrups flygplats bland parfym-diskarna.
Jag som är SÅÅÅ FLYG-RÄDD!!!
Men efter byte i Stockholm klarade jag mej iallafall till Visby utan att störta...:)
Jag blev hämtad av Agneta...flygplatsen ligger 3 min från City.
VISBY är ju en fin liten stad...jag var där på semester med Mamma, Pappa, Morfar och Inga Sommaren 1977, och det har nog ändrats sen dess.
YLLET är riktigt genuint, måste jag säja.
Jag blev jätteimponerad.
Från ullen från Gotlandsfår, skickas ullen till ett spinneri, sen kommer tyget till Yllet, skärs till, mäts och sys upp.
Så ateljén, syateljén, kontoret, butiken och en bostad ligger tillsammans.
Jag tyckte det var såååå häftigt och tycker det är jätte-konstigt att inte typ SVT gjort en dokumentär som Sveriges säkert endast kläd-märke skapade enbart i Sverige/ Gotland utan mellanhänder etc.
Det var riktigt COOLT! (svärmor skulle nog tyckt det var intressant).
Agneta och jag satt HELA dagen och gick igenom Nya Kollektionen....betsämde uppsättningarna, kollade modeller, åt lunch och jag hann t.om en rundvandring runt Visby town.
Klockan 18.55 gick planet hem igen.
Så klockan 22.30 stod jag på Svågertorp och hade ett smått litet utbrott, JAG VAR SÅÅÅ TRÖÖÖÖÖTT!
Och ingen som hämtade mej...tills jag till slut snyftade till mej att Nils i il-fart hämtade mej (grannen fick passa barnen).
Och jag var såååå glad över att vara hemma i sin egen säng och slippa sova över!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0