The Weekend 5-6/1

Hela Lördagen var jag ledig och det var ett kaos-väder ute, det är det ALLTID på Trettondagsafton!
Vi skulle ha Kalkon-middag (stående inbjudan varje år) för Fam. Sandell.
Och den höll på att ställas in kan jag säja.
Det var underkylt regn och motorvägen av avstängd, men jag tillagade ändå all maten, för jag tänkte att annars får väl vi själva sätta i oss 4 kg kalkon!
Christina, kom inte från jobbet pga väglaget och de var fick inte tag på folk på hennes jobb.
Sigrid, som oxå var inbjuden kom inte med ngn buss, alla bussar var inställda, så där stod hon och frös i 2timmar tills Snälla Svågern Nils, satte sitt liv på spel, och körde in och hämtade henne!
Till slut efter många om och men...satte sig Rickard och barn i bilen från Skanör och vågade sig köra hit, Christina kom från jobbet, så vi fick till slut avnjuta vår Kalkon, som blev ohyggligt lyckad!
Så vi åt och drack tills vi knappt kunde gå, och det var lika trevligt som alltid!
KUSIN HENRIK FRÅN HAMBURG FYLLDE 5 ÅR!! GRATTIS FRÅN OSS I VELLINGE!!

På Söndagen fick vi sova länge.....
Barnen har sovit rätt.....så bra nu på jul-lovet, åtminstone låtit oss ligga kvar i sängen, medans de tittat på jul-lovsmorgon!
Underbart!
Jag städade hela förmiddagen, det känns som det aldrig blir undanplockat!
På eftermiddagen var jag, pojkarna och Moster Sigrid på Matineé.
Guldkompassen, den var faktiskt JÄTTE-bra, tyvärr på engelska men Måns hackade sig fram och jag fick sitta och visk-översätta oxå.
Den var verkligen se-värd!
Faktiskt himla lyxigt med bio i Höllviken, 5 min från oss, gratis parkering och himla bekvämt!
På kvällen tittade Farfar och Farmor förbi.
Även Faster Anna kom, så vi 5 och hon och Moster Sigrid åt kvällsmat ihop.
Sen var det bastu och tidig läggdags!


Kommentarer
Malin

Vad mysigt hoppas det blev en lyckad kväll. Stackars Rakel har fått sin första öroninflamation så vi var hos doktorn i dag-Hälsa systrarna..

2008-01-07 @ 20:27:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0