Söndag 20/1

Helgen har varit lugn, jag har varit ledig.
Måns spelade cup i Lördags, "BARA-CUPEN", (Bara är ett samhälle).
Jag skjutsade Kalle på kalas till Vega, så efter det hade jag 15min att köra till BARA för att se Måns sista match.
Jag kom i grevens tid, såg precis Måns skjuta in sista målet!
Tyckte nästan synd om de andra lagen, för MFF (Måns lag) vann med 8-0, och sen 6-0.
Jag är jättestolt över lille Måns, han är jätteduktig och han går in för det så in i norden.
Vi tog det lugnt hela eftermiddagen och kvällen, hyrde en film, "Nina Frisk", sådär....

Idag har jag suttit på akuten i 2 1/2 timme, för igår skulle jag skrapa bort ngt skit på ett glas som inte blivit rent i disk-mskinen, "skiten" fastnade under naglen och det gjorde lite ont sådär...tills jag inatt  vaknade av att det dunkade i hela tummen och den typ blivit dubbelt så stor!
Så idag ringde jag sjukvårdsupplysningen för att få råd, de rådde mej att absolut söka hjälp, och efter "mixer-incidenten" kändes det rätt att åka till akuten.
Men att sitta på akuten i timmar på en ledig  Söndag!????
Tydligen hade det blivit en rejäl inflammation så jag fick lite salva och sprit typ...
Men jag hann oxå med att fråga om mitt lite konstiga utslag som jag haft i 3 mån, runt näsan och hakan (ser ut som värsta tonårsaknen), så till det fick jag oxå recept på salva.
I eftermiddags har jag gjort Chili con carne (På Måns begäran) marängswiss, vi har bastat och tar det lugnt.
Jag ligger och tänker på att fortsätta inredningen här hemma, men det kostar ju så mycket!!!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0