Måndag 21/1

Vi har börjat med en ny lite pedagogisk grej hemma.
Varje dag, typ...när vi ska äta så säjer barnen, (nästan jämt):
-bläk, det gilar inte jag...
Och det är ju så tråkigt att höra det varje dag...så nu har Kalle kommit med ideén att de istället ska se det positiva i maten som tex, om de får varma mackor med ost, skinka och tomat, sa Kalle:
-Jag gillar iallafall smörgåsen...........(inte då skinkan, osten och tomaten).
Sen (efter de sett Ingrids engelska-pedagogiska favorit-DORA-film 1000ggr) säjer de efter en figur i filmen:
-mjam mjam mjam (nam nam) delicious!!!
Och Kalle, han uttalar Delicious så oerhört engelskt bra att vi skrattar varje gång.

Idag har jag jobbat på Factory och Odd Molly har kommit så det var lite lätt hysteri.
Ikväll har jag tittat på Prinsess-programmet (såg om Marie-Chantal), ååååh! jag skulle så  gärna vilja besöka den affären i London, OM jag kom dit i vår.
Efter princess-programmet var det den årliga GuldbaggeGalan.
Det är ju oxå alltid kul att se!


Kommentarer
malin

vilken affär?

2008-01-21 @ 23:58:02
johanna

Oj, det glömde jag skriva.
Marie-Chantal har ett eget märke, hon har alltså barnklädesaffärer runt omkring, 2 i London b.la.
http://www.mariechantal.com/

2008-01-22 @ 10:13:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0