HELGEN 25-27/1

Ingrid har varit sjuk i 1 vecka, har nog aldrig sett henne så sjuk, lilla gumman!
Jag tycker så synd om henne.
Trött, hängig, hostig, stormförkyld och äter dåligt.
Jag var hemma med henne i Fredags också, vi tog det väldigt lugnt.
På kvällen kollade vi Let´s Dance och käkade tacos, vår vanliga Fredags tradition.
Lördagen jobbade jag på Factory, det var faktiskt SKÖNT att komma ut och träffa lite folk.
Nils körde runt på alla barnen, pojkarna på ishockey (som vanligt varje Lördag), stackars Ingrid, hon får hänga med.
Undra om hon kommer minnas sin barndom från väntan i kalla ishockeyhallar eller fuktiga fotbollsgympahallar.....
Lilla Lillasyster får "hänga på" varse hon är sjuk eller inte.
Efter mitt jobb hämtade Nils och barnen upp mej, då körde vi upp till HALMSTAD, för att hälsa på Fam.Holmer och även gratta Jakob, som fyller 18år!!! på Måndag 28/1.
Vi åt god middag och drack vin och hade det mkt trevligt!
Söndagen tog vi det lugnt hela förmiddagen, sen gick vi och bowlade allihopa.
Familjerna tävlade mot varandra!!!
Och VI, INGVARSONS, vann!!!!
Kalle, han var en riktig hejare på att bowla, skitduktig var han.
Strike efter strike, storebror Måns (som alltid vinner över Kalle), han var riktigt knäckt!
För Kalle var bättre än både mej, Anna, Pauline och nätt och jämt David.
Det var så kul att se! Och ett himla roligt Familjegrej att bowla, och billigt var det också.
Sen var vi ute i solskenet och gick en promenad.
Anna bjöd sen på middag och vi firade Jakob, herregud! Han är 2 meter lång och har 47 i skor.
Han är cool och go.
Pauline, hon tog hand om vår "Ninni" (deras ena hund heter Ninni) hela tiden och det är kul att se hur kusinerna har kul ihop. även åldersskillnaden!
Så det var en trevlig mini weekend upp i Halmstad.

Idag, MÅNDAG 28/1,

fyller då Jakob 18 år.
KARL har namnsdag.
Min Pappa skulle fylla 56 år.
Och jag är hemma med 3 sjuka barn.
Nu har även storebröderna blivit förkylda IGEN!!!
Men de är rätt pigga.
OCH....Pappa Nils är döds-förkyld IGEN! han också.
Så nu får jag ta hand om alla 4.
Nu har jag lovat pojkarna att baka kanelbullar (medans Ninni sover), så nu är nog degen jäst.
Sen ska vi väl fira våran KARL med nybakade kanelbullar!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0