Weekend 16-17/2

SÖNDAG
På förmiddagen åkte vi hela familjen till ROSENGÅRDS ishall för killarna skulle åka skridskor (inkl pappan).
Jag har ju aldrig sett mina söner LIVE (jag vet, jättehemskt).
Så nu fick jag se och uppleva Måns och Kalle åka runt som riktiga proffs! (i mina ögon).
Nä, men de var sååå duktiga!
Mest impad är jag ju över Kalle som bara är 5 1/2 år och åker bättre än mej och kan både åka baklänges och bromsa sådär snyggt så det bara stänker is!!
De hade så kul och åkte och åkte och var nog glada över att visa Mamman.
Sen var Kalle på kalas hos sin tjej, Hanna.
Hela eftermiddagen lekte Måns och Kalle med bröderna, Oliver och Jonathan här hemma.
Nu ikväll har vi ätit söndagsmiddag och barnen har lekt "Melodifestivalen-Let´s dance iett.
Ingrid, hon har dansat och dansat och vi var helt förbryllade över henne hur hon helt allvarligt stod och dansade och (enligt oss) hade takt känsla...
Måns var mest rappare med "Rosengårds" dialekt, han gillar mest Måns Zelmerlöv och Alcazar.
Kalle, hade coola solglasögon, skate och mc-handskar, OCH till Nils glädje, gillar han då mest hård-rock!
Så han stod och dansade och hoppade runt till Nils-musik.
jajaja......barnen är då så jobbiga ibland men när de är sådär roliga och galna är de som värsta underhållingen!

LÖRDAG jobbade jag på Factory.
Nils och barnen var på ishockey...
Det var avslutning och Måns ska tydligen träna med ett annat lag som ska träna 2 ggr i veckan nu framöver.
Det vet jag inte om jag är sååå positiv till, jättekul för Måns (han var ju typ ÖVER-lycklig) och så.
Men 2 ggr i veckan och sen fotbollen 1 gång i veckan, det känns för mkt.
Och vem ska hinna skjutsa han? (en dag börjar det liksom halvfyra eller nåt sånt).
Det känns som om man är värsta curling-föräldern.
Vi får se.
Jag är GIVETVIS superstolt över min duktiga son!
Ingrid ramlade bland allt på ishockeyn och slog upp hela underläppen, usch! det såg jättefarligt ut, och hon var väldigt ledssen.
Stackarn, nu slipper hon hänga med i kalla ishockeyhallar ett tag framöver iallafall.
På kvällen åt vi gott och kollade Melodifestivalen.
Kalle och jag hejade på tvillingarna!!!
Måns oxå,...fast han var trött och ville inte erkänna.
Ingrid hejade på Sanna.
Sen tyckte jag även Ola och Carola o co var bra!
KUl med MELO!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0