Tisdag 19/2

Jobbade på Factory.
kollade runt sen på presenter till Ingrids fröknar.
Vi vill verkligen ge dem ngt fint, nu när hon slutar och flyttar upp till större avdelning.
Jag tror...jag kommit på ngt.
Hämtade upp Måns på fritids med Hockey-bag, småbarnen på dagis och åkte sen till stan igen.
Till Rosengård, med hjälp av Måns vägbeskrivning.
Måns spelade sen hockey 1 1/2 tim och det var bara att sitta och titta på.
Det första Kalle ville göra när han kom dit var att gå till hans nya bästis BERT.
Bert sitter där "idiellt" i "hockey-shopen" där gamla skridskor, utrustning m.m. sälj.
Där tycker Kalle om att gå och titta (helst köpa ngn gammal klubba) och prata med gamla Bert.
Ingrid hon springer mest runt och skrattar och charmar med rosa utstyrsel.
Hon känner ju till hallen typ mer än mej, och har hittat ngn kompis, ngn pojkes lillasyster..
Måns har oxå blivit duktig efter bara åkt i några månader (de andra har väl tränat ihop i ngr år eller nåt).
Helt slutkörda efter träningen, åkte vi hem (efter hälsat på alla och gått in och ut i ombytesrum med svettiga hockeygrejer).
Jaja....detta är väl mitt nya liv!
Hockey-mamman!
Och jag som inte kan eller vet ett dyft om Hockey (nu skulle gamla klasskompisarna skratta åt mej).
Väl hemma slukade vi stuvade makaroner och köttbullar och ärtor.
Det ÄÄÄlskar Måns och Mamma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0