Kusin dagar 12-14/2

Nu har kusin Malin och Rakel (2 1/2 år) och lille Isak (krypande bebis) varit här.
Lika intensivt som vanligt!
Jättekul, men jag var lite tvungen att jobba igår (onsdag) så det blev kanske inte så mkt tid till att umgås.
Men Malin är ju som jag, lika företagsam, så hon roade sig på egen hand.
Stockholm/ London brud som hon är, tar hon sig ut till Vellinge, bussar runt på bussar med 2 kids till stan. Och mötte upp SIggan och Matilda.
Vi har ätit gott och suttit uppe och snackat, barnen har givetvis rumserat runt.
Men det är kul att se Ingrid och Rakel, SYSSLINGAR och jämgamla, leka och ha kul.
Ok, det bråkade om DORA-dockan, men det var ingenting.
Ingrid höll på med lille ISAK, hon ÄÄÄLSKAR ju bebisar, hela tiden och hon ser sig själv som en mamma, tror jag.
Måns och Kalle suckade mest ....över små tjejerna som sprang runt med dockor, vagnar, halsband och hårspännen och skrek som dramaqueens!

Idag, TORSDAG, och VALENTINE DAY, har jag varit LEDIG! (obs! LEDIG).
Jag följde med Malin till bussen (eftersom jag inte vågar köra med Traktorn).
Hon skulle vidare med tåg till Nässjö, Stockholm och sen 2 weeks på Guadelope. LYXIGT!!
Nä, jag är INTE alls avundsjuk......sjuuuuuuukt avundsjuk!
När jag sen går hem, ringer hon och säjer att bussen fått punktering (i Tygelsjö).
Maximal otur, när man har ett tåg att passa, så jag ringer Vellinge taxi som får köra och hämta henne och in med väskor, barn och barnvagnar. Herregud!
Jag gick sen hem och ringde runt om en massa jobb etc, tills Måns kom hem.
Vi 2 gick till dagis för att gå på "Alla Hjärtans dag-drop in fika".
Kalle o co hade bakat kaka och det bjöds på kaffe, jättetrevligt!
Måns träffade gamla dagis kompisar (storebrödrar till Kalles kompisar).
Så det tyckte han ju var kul.
Jag har i dag gått fram o ch tillbaka till dagis 4 ggr, men det går ju bra, när man inte har en tid att passa.
Nu i kväll har vi ätit varma mackor och ätit Alla hjärtans dag kladdkaka (frödinge....åååå så god).
Mannen har blivit förkyld igen!!! Och jag, NÄSTAN ok efter 2 veckors förkylning (ok sen i december).
Och nu känns det i varje fall som man skulle behöva ett städ-ryck (det ser ut som............).
Jag undrar om jag orkar...........


Kommentarer
malin

tack för två underbara dagar det fixade sig med taxi och allt vi han med tåget.

2008-02-17 @ 23:57:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0