Torsdag 18/12

Kvällen igår med Girlsen från Factory, gick inte nådigt till....
Mina Chefer Sara och Ia spottar INTE i glaset precis, Super-god middag på Atmosfär, Champagne, Vin och Sefonje (stavas inte så...)  massor, dans på Bordet och tja....vi var ju inte ensamna där precis...
Klockan 01.00 satte iallafall jag mej i taxin och var nog trots allt minst onykter av oss 4.
Jag blev VRÅL-förkyld på kuppen och tog en alvedon (trodde jag) innan jag gick o la mej igår.....
Nils undrade bara i morse varför jag tagit hans Läkar-utskriva superstarka Migräntabletter inatt!??
Hoppsan, det var väl därför jag sov som en STOCK....
Så 3-barns mamman var nog piggast och har jobbat HELA dagen lång, undra om jag var tröööööööött!?
De andra barnlösa tjejerna, de var totalt slutkörda, men vid 4 kom de iallafall...fniss.
Nils är på Julfest i Köpenhamn med sitt jobb ikväll, så jag har REDAN efter hemsk dag på Jobbet, hunnit hämta barnen, köra TILLBAKA till Stan till klockan 17, för att Måns skulle träna sin sista MFF träning för detta året...
Vi kom 4 minuter för sent och han höll på att få ett utbrott i bilen, jag var en värdelös, hemsk mamma som inte kom i tid....
Snacka om fokuserad på sin fotboll.....jag lovade Måns att prata med hans tränare (ok, de är oerhört hårda med tider) men Flamholc (tränaren) skrattade och klappade Måns på huvudet och tyckte inte att 4 minuter var så farligt....
-Måns! det ser ju ut som du missat hela träningen!
Svängde om Mcd på vägen hem med alla ungar, för man kan ju inte begära att en "lite små trött- förkyld" mamma ska ställa sig och laga näringsrik föda klockan 7 på kvällen....

Nu ligger de små grisarna där uppe och sover i våra sängar....så gulliga.
Jag bara MÅSTE gå o lägga mej snart...
Men jag har gått här nere och lyssnat på lite lugn musik, druckit mitt KUSHMI tea och fixat iordning Måns och Karls fröknars presenter till Julavslutningen imorgon.
De får varsin flaska Bubbel, kanske överdrivet...men som jag säjer herregud! De är verkligen världens bästa fröknar och tar hand om våra pojkar på allra bästa sätt och ser inte bara deras bus utan även deras charm.
Och får Kommun-anställda fröknar ngn bonus eller extra-pengar....? NEJ!
Därför tycker jag att man kan uppskatta dem och visa vår tacksamhet!
Så imorgon är de Julavslutning med sång och uppträde på skolan, det är så kul!!!


Kommentarer
veronica

Tack och lov för Mc Donalds!!

2008-12-18 @ 22:12:14
Anonym

eller hur?

Gillar deras bearnaise skarpt!

Ingrid skriker eftre "GRÄDDE" hela tiden......Milkshake, menar hon.

/

Johanna

2008-12-18 @ 22:47:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0