Onsdag 3/12

En helvetes-eftermiddag!
Efter jobb på factory (Nils skulle komma hem sent) skulle jag hämta pojkarna, väl framme på fritids klockan är 17 och det hagel-regnar och är helt beck-mörkt går självaste vindrute-torkaren sönder......eller vad den nu är! (sönder eller sliten).
Ok, hämtar pojkarna (ingrid är i Höllviken, ngr mil därifrån hos Matilda, en dagis-kompis) och henne måste vi ju oxå hämta!
Kör sakta men säkert dit....stannar var 100 m och försöker borst-torka av rutan för det är typ helt omöjligt att se!
Pojkarna bråkar där bak och jag skriker: -SLUUUUTA! Om ni inte slutar krockar vi!!!!
Kör in på närmaste mack i Höllviken, för att lura ut ngn stackars "Meckar-kille" som går igenom alla 20 säkringar, jag står där som ett fån.....-Öööh! Säkring!? Jag vet inte ens hur man öppnar motor-huven!
Killen hittar inget, så jag krypkör till Ingrids kompis, jag LOVAR jag ser INGENTING!
Kommer även denna gång JÄTTESENT för att hämta Ingrid, allt hade gått bra tills jag kom...sa mamman.
Då bröt hon ihop! Matilda hade tydligen bitit på hennes plast-pärlhalsband, hon knåpat ihop.
-Tack snälla Mamman! För att Ingrid fick stanna lite längre!
Ut i regnet med en hjärtskärande Ingrid och 2 pojkar som tröstar och fixar för henne, för är det ngr hon kan vira runt handen när hon är ledssen är det sina bröder.
Krypkör tillbaka till Vellinge, i 20 km/ tim, ser INGET och alla bilar tutar, kommer på att vi inte har ngn mat hemma, LOVAR dem hastigt färdig-gjorda pannkakor, så jag hastar in på Toppen med Ingrid i släptåg (mutar med nya nappar).
Sen HEM!
Ibland önskar jag av hela mitt hjärta att VI hade en ALVA (en Madicken -piga), som hjälpte till lite då o då, fixade middag, körde barnen och jaa....ibland går det inte ihop.
Men som tur är fixar man ju allt!
Jag är helt total-slut och trött och kom även idag på att (detta är inte en bra dag!) att man igentligen BARA är snygg i 1 vecka imånaden.
Ägglossningsveckan är det fruktansvärt ! Jag (iallafall) är skitful och börjar svulla till....Veckan  innan mens är det katastrof....svullen, finnig och bara helt ful, veckan under mens är det ju ännu värre, med choklad behovet och ilskan!
Så det är igentligen bara veckan efter mens som man kan "blomma till" och känna att finnarna börjar torka och svullet är någolunda borta!
Men Herregud! Man får väl vara glad att man åtminstone har en vecka, man kan känna sig fin!?


Kommentarer
nils

tur att du har en så gudomlig, kärleksfull och förstående äkta man....

2008-12-03 @ 23:25:37
johanna

eller hur???

Som klagar på att fina "boxbom" kransen jag lindat o hängt upp i taket med fina "julfeér" luktar katt-kiss!!!!!!

//JOjjjan

2008-12-03 @ 23:27:21
Veronica

Tycker det var en bra idé med en Alva i huset. Jag hade varit nöjd med Svetlana som stod och rörde i någon mustig gryta som jag bara kan värma på kvällen.

Tur vi har våra män:)))

2008-12-04 @ 09:33:52
johanna

Nämen tror du Svetlana är ngn mjuk bullbakande barnvänlig Piga.

Jag VILL HA en Alva!!!!

Och visst Männen är ju ofta bra att ha! :))

Kram JO

2008-12-04 @ 11:46:43
Malin

Har i London har bilarna inte automatiskt ljus, utan du maste satta pa det sjalv, forrutom min hel ylle svenska volvo som alltid har ljus. Men det ar manga har som glommer att satta pa sina ljus...

2008-12-04 @ 12:20:41
Annelie

För att pigga upp lite kan jag berätta att jag STOLT talade om för mina vänner som var med på shoppingrunda igår, att det var MIN kompis med familj som var så fina på Pandurokatalogens framsida när vi var i deras nyöppnade butik i Nacka Forum igår! Kram Annelie

2008-12-04 @ 19:21:26
johanna

jaha!!!

jag få rnog leva med att bli kallad: Panduro -kvinnan!

Hmr......

2008-12-04 @ 19:43:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0