Tisdag 9/12.....Kläder och barn!

Jag FROSSAR i JULEN!
Jag bara ÄLSKAR den (konstiga jag), spelar Charlotte Perellis julskiva varje dag och myser..................
Idag har jag varit ledig, LEDIG! JAG?
Nej, men NIls önskade ju sig i julklapp  att jag skulle städa vårt gamla lilla gästrum (även kallad skräp-rummet).
Det har sett ut som en KATASTROF (jag LOVAR, de som sett det ...VET).
Så IDAG tog jag faktiskt tag i det, det var det sista Nils sa innan han stängde dörren imorse..
-Så glömmer du inte rummet!
Jaha...jag slängde säkert 3 svarta sop-säckar med skit! När jag sen ställde sängen på högkant var jag rädd att det skulle bo ngr råttor under sängen (så stökigt, smutsigt och äckligt var det.....).
Men det blev rent, städat...dock fattas det möbler, men jag kan sy och stryka där inne i varje fall.

Igår trippade Ingrid in på dagis som en liten snö-prinsessa.
Offwhite tyllkjol, offwhite top med liten puffärm, vita skor med vita minkbollar på.
Fröken tog mej åt sidan.

-Jo, jag skulle vilja prata med dej, sa hon med allvarlig min.
-Jaha...man är ju så van vid att det alltid varit ngt "farligt" med pojkarna...tänkte jag
-Vad har DU tänkt dej att Ingrid ska vara på Lucia!?
-Jaha...(puh vad det bara DET tänkte jag)....Tja.. Lucia väl......?
-Ok, för hon har sagt här på Dagis att hon vill vara GRAN!!!
-Gran! sa jag.....(vet att dagis har "Gran-utklädning).
-Men vi fröknar tittade på varandra när hon sa det, sa fröken.
Vi bestämde oss för att det nog var bäst att fråga Mamma Johanna....sa fröken med skämtsam ton.
-Jo men det är väl klart att hon ska få vara GRAN! (såg henne framför mej räcka upp handen ivrigt när fröknarna frågat i samlingen OM ngn ville vara GRAN.

JA! det är viktigt vad barnen har på sig.
Kanske beror det på att jag själv är så fruktansvärt intresserad!
JAG vill bestämma och JAG vill att de ska ha på sig...ok...för det första rena kläder.
De ska matcha och vara snygga!
JAG VET att många tycker jag är tokig och löjlig, men jag kan bara inte hjälpa det!
Jag mår nästan dåligt när inte jag var vara med o bestämma.
Anna, min svägerska tycker jag rent av är taskig,....-Låt åtminstone Måns bestämma själv.
Vissa perioder har jag gått med på att vi bestämmer varannan dag, och det har väl varit ok...nästan...
Jag fick höra ngt bra och förhoppningsvis lovande för framtiden av min väninnna Veronica...Hon berättade hur hon ALLTID bestämt vad hennes barn skulle ha på sig (2 pojkar och 1 tjej) och idag är pojkarna 16 och 13, flickan är 8 och pojkarna, de klär ju sig själva..och de klär sig snyggt och "matchigt" båda 2. Kanske för hon i alla år bestämt.
Det tror...hoppas jag.
jag kan inte rå för detta, mitt lilla problem...ska jag söka hjälp?


Kommentarer
Anonym

Jag vet precis vad du menar. När jag är i väg i Kina emellanåt så får Hans matcha Hedvigs kläder....

Fröknarna säger alltid: Nu märks det att mamma inte är hemma. Hmm

När barnen var mindre kunde jag nästan längta tills morgonen och det var dags för påklädning, så kul att välja. Det har också gett resultat. Killarna är alltid så noga med kläderna. Vilket syns i våra plånböcker..

2008-12-10 @ 22:12:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0