Julen hos oss!

Vi har haft en rolig, skrattig och härlig JUL tycker jag.
Systrarna Matilda och Sigrid, Svägerska Anna och kusin Pauline 17.
Nils har faktiskt stått ut med oss 6 tjejjer (+ 2 söner).
Vi hade det himla mysigt och lite lätt antiklimax på Julafton, Ett himla gott julbord och jag tycker jag fått in "tocuhen" på både det och självaste Julpyntandet (ett STORT betyg av Matilda och Sigrid,....det betyder mkt för mej att folk trivs och tycker att jag gör det "juligt").
Julbordet var både klassiskt och modernt (löjrom och Champagne) men Ängavallen kan ju gå och dra ngt över sig...
Jag hade inhandlat en massa goda delikatesser, revben för dyra pengar som rent av smakade äckligt!
Men självaste skinkan (som jag TÄNKT köpa på Ängavallen) från Wiliys var såååå god, saftig och super!! (tacka vet jag Willys, 49.90 kr/kg).
Det var en Dansk Tomte som kom i år (stackars Matilda var ute och köpte julmust).....han var helt galen, rolig och höll på att ramla in i elden efter ngr glas champagne...=)
Stackars Ingrid var LIV rädd och TYVÄRR....inga nappar blev överlämnade, hon vägrade, så ja.....hon får väl "nappa" bäst hon vill då...(hade ändå tänkt att ha en i reserv, stackarn kan ju inte somna gråtande på Julafton).
Barnen var helt uppspelta och blev så glada och nöjda, speciellt Måns.
Han var så nöjd och tyckte han fått ALLT han ville ha.
Så Tomten var mycket snäll i år! Vi satt ju en och en och öppnade så alla kunde se vad alla fått (man lägger ju ner rätt så mkt möda på julklappar, då är det ju kul att se när personen i fråga öppnar!).
På kvällen spelade vi spel och Matilda var i sitt esse och vi skrattade så vi höll på att ramla omkull!!!!!

På Juldagen var vi ute och gick i timmar...kollade Annas bygge.
Hem och åt Lutfisk (bästa mat-rätten på hela året), tyvärr bara Siggan och jag som äter, de andra fick torsk!
Och på Annandag var det jobb igen, helt hysterikst mkt folk och alla bara sliter och river.
Jobbade från 08.00-17.00! Jag tycker faktiskt jag är så himla duktig eller arbetsamm åtmonstone.
På kvällen blev jag och familjen bjuden på Middag i mitt hem.
Anna och Pauline bjöd på inbakad oxfilé och hasselbackspotatis och marängswiss.
Jag blev så glatt överraskade och SUPER glad och tacksam.
Jag, bjuden på Mat/ Middag, det är som världens bästa present!!!!!
Även ifall min ledighet var kort så tycker jag JULEN hos Ingarsons var Superkul!!!!


Kommentarer
veronica

ja skinkan från Willys får 5 rumpor av mig också!!

Trist med Ängavallen. Jag följde ditt tips om Champagne! Me like!!!

2008-12-28 @ 11:36:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0