Fredag 12/12

Idag har jag jobbat på Insight i Höllviken hela dagen!
Idag ringde en GLAD lillebror August, han klarade körkortet!!!
Tänk att jag blir så glad för det!....men det är som jag är en slags x-tra mamma, så det är nog därför jag blir så glad!
Efter jobbet hämtade jag Ingrid, vi handlade på Toppen.
Åkte hem och förberedde Fredags-tacosen (är något trött på tacos nu.........).
Nils och pojkarna kom hem efter ishockey-träning, så nu är hela köket fullt av svettiga hockey-prylar igen!....OCH det är ju bara att acceptera...
Jag har lite frågor som jag undrar om ngn kan svara på:

1. Kan Olivträd stå ute på Vintern utan att dö?
2. Kan man dammsuga upp 10 000 indianpärlor utan att dammsugaren går sönder?
3. Kan man hänga en Julkrans på Grinden i Vellinge utan att den blir snodd?
4. Är man girig om man vill ha lite julklappar OM man själv köpt till 18 personer?



Obs! kom på en sak...jag läser Pernilla Wahlgrens blogg (jag googlar mama sen kommer Pernillas blogg upp, jag läser den ofta), och hon skrev om de armbanden vi har på Factory, La Chance. Både det i keramik och nu det nya i Rosenqvarts med swarowski (det kan man beställa på Factory) och sen det tecknet man är född i, ROLIGT!
Jag säjer väl som Pernilla:
-Jag vet inte vad jag ska önska mej i Julklapp, Jag har ALLT jag BEHÖVER!
(Ok, nu är det väl inte så att jag spelar i samma liga men ändå)....


Kommentarer
karin

hej jo´

när vi var i Italien ville jag bara ha ett olivträd sa vi fick tips om en bra trädgardsmästare och jag köpte ett 2 anni gammalt olivträd som vi tog med hem. Ett olivträd tal inte frost. jag läste pa internet att de kan övervintra inomhus (mitt gör det) da skall du ge dem mindre och mindre vatten och det vill ha ljus. ställ det i din fina veranda. a andra sidan snöar det i Toskana ocksa sa därför kanske det överlever ute?!

fraga 2: den ungen som har hällt ut pärlorna kan ta soppkvasten! tar bara 20 ganger längre tid än om du gör det själv. det är lätt att svara klokt pa andras fragor, själv hade jag antagligen tagit dammsugaren....Jag har ju en teknisk man som lagar den...

nu kommer jag inte ihag dina andra fragor, jo föresten

du kommer att fa jättemanga paket var inte sa orolig!!

sov gott vi hörs

kram karin

2008-12-13 @ 00:33:33
Annelie

Olivträd ingen aning. Pärlor i dammsugaren, helt ok. Jag har provat, flera gånger...

Julklappar absolut ett krav!

Kram tack för en trevligt inspirerande blogg.

Annelie

2008-12-15 @ 11:24:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0