1:a Lucia-firandet.....Onsdag 10/12

Tänk att jag fick en lite flicka.....en liten flicka som idag för första gången i sitt liv fick vara LUCIA.
Igår när jag stod och klädde in hennes luciakrona med lingonris och röda sidenband, strök Lucia-nattlinnet så kände jag mej som Meryl Streep när hon sjunger:....-Schoolbag i hand.....
Det är bara så roligt!
Jobbade hela dagen på Factory, sen till Dagis i rusande fart (mötte upp Nils o pojkarna).
På Dagis hade de pyntat ngt så OTROLIGT fint utomhus, Lucia firande utomhus.
Med ljus-slingor, julbockar och till och med Halm! (det kändes nästan som om man var i Jesus Stall).
Sen kom Lilla Lucia-tåget och sjöng så fint, det var Lucior, Tärnor, Stjärngossar, Tomtar, Pepparkaksgubbar, Snögubbar och en gran (ingrid ville TYVÄRR inte vara gran sen...).
Ingrid, hon stod så stolt och sjöng och när hon såg oss alla i familjen blev hon så glad!
Efteråt var det Glögg på öppen eld och Lussekatter i stora korgar.
Tänk att mina barn får /fått förmånen att få gå på detta OTROLIGT kreativa och fantastiska Dagis, som följer sådana fina tradtioner.

Imorgon är det Kund-dag på factory, 30 % på Kläder (dock inte Odd Molly), 40 % Skor och väskor!!!!
Men bara imorgon, som en liten Suprise-Julklapp till alla trogna kunder!
VÄLKOMNA!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0