Helgen och resten av veckan 16-21/8

Jaaa...herregud vad tiden går.
Det är nästan läskigt.
Jag hade 3 veckor semester...det är ju hur lite som helst...och nu har jag jobbat 4 veckor, redan.
Och det känns som det var 1 år sen man var i France....nu vill jag ha sol-semester igen!
Jobb...jobb...möten om stylist-jobb, dagis, skola och allt möjligt!

Lördag-Måndag var vi i Kalmar och hälsade på.
Nils gamla barndomskompis Henrik Arnerius, "Hunke", Låban.....och hans grek-sydafrikanska fru döpte sin förtjusande lilla dotter MAYA i Hossmo Kyrka i Rinkabyholm.
Kvällen innan, var det "Come together" med alla nära o kära.
Vi var på Söderportsskolan gamla lokal "Huse" (det som DÅ var, när vi gick högstadiet, typ fritidsgård).
Huse hade renoverats helt "fancy" med värsta vita dukar o kristallkronor m.m.
Det var kul att se och träffa alla, det tyckte speciellt Nils, många av hans busiga (inkl han själv) gamla kompisar var som sagt där!
På Söndagen var det Dop, som var jättefint och lilla Maya Irene blev döpt!
Sen firade vi vidare med dinner o allt på Skälbygård, där vi alla satt o pratade och skrattade.
Det var super-trevligt!
Nils fortsatte sen kvällen med O´Learys med polarna för att dricka öl och kolla fotbollsmatchen (KFF mot........?).
Det tyckte han nog var det roligaste på länge.......

På Måndagen 18/8 fyllde min käre make Nils Fredrik 39 år!!!!!
Han blev firad av oss, lilla stora familjen och hans kära föräldrar som kommit från Laholm.
Det var jättetrevligt i Kalmar!!!!!!!
Alltid kul att träffa Farfar o Farmor (ingrid avguuudar!) och de tar så väl hand om oss!
Vi träffade även Mormor, ralph, siggan och hälsade på August och höggravida- (4 dagar över tiden) Malin!
Och kollade in deras jättefina lägenhet, herregud! När jag var 25 hade jag INTE det så fint o ordnat, men det är de ju värda!!!!!
Sen har vi mest jobbat o stått i.
Kalle började skolan, 6-års i Onsdags.
Jag var med på uppropet, men Kalle han klarar sig själv galant och har redan smältit in i skola och fritids!!!
Och Måns började klass 2C!
Igår kväll, Onsdag var Familjen Arnerius här på middag (Henrik, Emilia och Maya) det var kul att få prata "riktigt" med Emilia i lugn o ro.
Ingrid, hon sprang efter Emilia och Maya och satt som fastklistrad vid bebisen, hon älskar verkligen bebisar!

Idag, Torsdag är det match MFF-Vellinge If.
Måns lag mot -99:orna, de som är 1 år äldre, Måns han är alltid lika spänd på hur det ska gå.
Men vi, hela familjen ska iallafall titta o heja.
Och jag tror att jag måste ta med mej en kaffe-kanna till alla "Mff-jugge-mammorna", det måste man om man ska vara med i klubben :))


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0