Tisdag 25/9

Höll på att fixa med en massa olika saker på morgonen.
Åkte sen till Jysk för att kolla vad som hände med pojkarnas sängar!?
Jodå, de fanns visst !Så efter lite övertalning  and so on...så gick de med på att köra ut sängarna till oss imorgonkväll.
Jag sa att vi hyrt släp då i Söndags för att hämta dem (ja, vi hade lånat Freddes), men det behöver ju inte dem veta.
Som plåster på såren så fick vi även ett present-kort på 500 kronor.
Perfekt nu när Nils behöver nytt täcke (han ligger o fryser på nätterna), och lite frotté överdrag till pojkarnas sängar.
Så de sängar som igentligen skulle kostat 5-6000 kronor! (ordinarie pris) slutade nu då på 1500 kronor (2 st).
PERFEKT!
Jobbade sen på Factory.
Hämtade små-barnen på Måns träning där Nils var med dem.
Kollat på Idol ikväll.

Det e faktiskt jättekul denna grej, ....Och det är att Ingrid är så kär i sina dockor.
Ja, det tycker jag faktiskt!
Efter 2 söner som lekt med typiska pojk-grejer så har man nu en flicka som håller på och byter och bär och leker med sina dockor.
Jag själv, när jag var liten, var helt besatt av både dockor, barbies, sindys (hade INTE många) men jag lekte mer än gärna med kompisarnas.
Även klipp-dockor kunde jag sittta med i timmar och rita kläder och klä på och klä av och leka och fantisera.
Så nu till Ninni...
Imorse när Måns och Nils skulle åka och i vanlig ordning säjer hejdå till alla i familjen.
Så kommer Ninni och dockan fram och Nils böjer sig ner för att pussa sin dotter.
-nänä, pussa dockan först! säjer Ninni.
Så Nils får pussa dockan först och sen Ninni.
Samma procedur får storebror Måns göra.
Pussa plast-mun på dockan och sen smultron-munnen på Lillasyster.
Det e faktiskt jättekul det med dockor....tycker jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0