Söndag 30/9

Nils och Måns gick upp tidigt i morse, matcher på Bulltofta!!!
Måns, han är nog aldrig så snabb som dessa mornar.
Matcherna gick bra, de vann alla! Och första vann de med 15-1.
Måns, han gjorde mål efter mål, så både han och Pappa var stolta!
Jag, Sigrid, Ingrid och Kalle gick en långpromenad, kollade in de nya husen de bygger nära skolan, jo, de ser fina ut.
Tomatsoppa till lunch.
Har sen tagit det rätt easy hela eftermiddagen.....elller man går runt och plockar och plockar.
Nu står jag snart inte ut, kan jag säja, med att leva i "misär".
Jag vet att det e lyx-problem men det står möbler, grejer, påsar och en massa annat som skall upp på ovan-våningen och all byggdamm m.m.
Det blir inte bättre av att 3 barn rusar runt och drar fram, men man får stå ut.
Jag bara längtar tills vi kan göra iodning och städa PÅ RIKTIGT!
Sen åt vi Söndags-stek som stått i ugnen hela eftermiddagen.
Det känns typiskt "Höstigt" med Söndagsstek, men gott var det!
Nu sitter vi och pratar och alla busungar ligger och snusar i sina sängar.
Ny vecka med nya inbokade grejer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0