Måndag 17/9.

Usch!
Idag var det en sån där stressig dag IGEN!
Först ska man jobba, sen ska man hämta barn och Måns som nu börjat med gå hem själv den tiden vi meddelar, var inte hemma idag när jag o småbarnen kom hem!
PANIIIK PANIIK!
Ringde fritids och jo mkt riktigt han hade gått när han blivit tillsagd bara det att det var 40 min sen han gått.
Jag var lite sen men eftersom byggarna alltid e hemma, brukar han bara gå in själv tills vi kommer.
Och det tar kanske typ 5-10 min att gå från skolan.
Så jag o barnen åkte runt o letade, och skrek o ringde en kompis han fått följe med, ringde hans mamma oxå.
Tills slut träffade jag på en kompis Måns brukar leka med som snällt gick hem på cykelvägen.
Jodå, han hade sett Måns o Dennis på en liten lekplats 200 m från skolan på väg hem.
Så såg jag Måns och Dennis komma gående i slow-motion HELT i sin egna värld.
Jag var arg o orolig (mest orolig o då blev jag lite arg).
-Men mamma, jag var ju på väg hem, jag gick när fröknarna sa till!
-Vi har bara spelat kula på lekplatsen på väg hem.....
Jaja...hans lilla långsamma Färd hem tog bara 45 min istället för 10 min.
Och jag har nog glömt att säja till han att han MÅSTE gå raka vägen hem och sen få leka med kompisar hur mkt han vill.
Det e ju bara det att det hann fladdra förbi många hemska tankar i huvudet OM vad som skulle kunnat hänt.

Väl "på plats" så åkte vi till stan igen...för att pojkarna skulle klippas.
De blev fina!
De klipps kanske 1-2 ggr om året hos en friör så de får in själva "snaidandet" på frisyren  så kan man klippa därefter ngr ggr.
Sen har ju båda 2 ganska långt hår och det fick INTE klippas bort! sa pappa....
Nu ikväll har Nils fixat med all målarfärg till golvet, våra golv ska ju måla vita.
Och Nils påstår att de på Golvpoolen har lurat oss, att de försökt sälja på oss fel golv, och att vi kunnat få köpa golv
typ 50 000 billgare.
Jobbigt! Nils fick akut magkatarr av detta.
Sen fastän han är sjuk...och stressar ska han ändå gå på fotboll (MFF) ikväll  och frysa.
Jag skäller på honom som en mamma, och sen ska han åka motorcykel imorgon fast han e sjuk!
Men man kan ju inte binda sin man!!!


Kommentarer
Malin

Ja män dom är sjuka på sitt egna lilla vis. fredrik har ofta "helg sjukan" ;)
Fina dom blev i håret. Ja jag hade nog blivit helt HYSTERISK om Rakel inte hade varit hemma.. Ni kanske får ha ett litet snack. Ses snart kram

2007-09-17 @ 21:37:27
Moster S

Blev tårögd när jag läste om lille Måns lååånga färd hem från skolan... Va fina pojkarna blev!

2007-09-18 @ 12:12:39
johanna

Lika tårögd blir jag när jag ALDRIG får hjälp av mina systrar med barnen, när jag ber.....

2007-09-18 @ 18:08:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0