HELGEN 22-23/9

LÖRDAG
Det e alltid skönt med helg, men eftersom jag jobbar (oftast) tycker Nils det e lite trist, men vad ska man göra när man både jobbar lite här o där, frilansar osv.
Men vi har haft det bra ändå.
På Lördagen jobbade jag på Insight i Höllviken 12-17, Nils och barnen var på Karls ishockeyskola, som han börjat på lille Karl.
Han e så duktig och kämpar o kämpar tills svetten lackar....
Han åker skrillor helt perfekt nu.
Det e bara det att han e segast i familjen på att "komma igång", klä på sig, frukost, action ni vet.
Jag mumlade ngt om till Nils att han, Karl, brås så OOOOtroligt på hans far.
Och på det örat ville han inte höra.
Efter ishockeyskolan kom de o hälsade på mej på jobbet, hela högen.
Som mamma blir man så glad o stolt när alla 3 kommer inhoppande och ropar:
-MAAAAAAAMMA!
Man blir så varm och glad.
På "Toppen-gallerian" (som det heter) fick de även hälsa på PIPPI som var på "Mynta".
På kvällen åt Nils och jag gourmet mat, pasta med stekta kantareller, sockerärtor, färsk spenat i creme fraiche och entrecote strimlor.
Såg "Kocken" med Kjell Bergkvist på 4:an, den var sådär....

SÖNDAG
Åt en härlig och mysig frukost med färska frallor, inte ofta= aldrig.
Idag har jag och Nils varit sådär äckligt duktiga och effektiva!
Först fotade Nils mej till PS-grejen, jag måste ju lämna ett foto.
Men man blir aldrig nöjd med sig själv på foton.
Sen var det bara att tvätta av sig sminket och ge sig ut i trädgården.
Vi slängde allt gammalt bråte så som träbitar som blivit av vårt golv, kakelrester o annat skit.
Under allt låg där 2 möss! Jag trodde då Nils skulle hoppa 20 m upp i luften och Måns, han rös i en timme efteråt.
Nils åkte till  tippen med detta.
Måns var sen på Kalas hos klasskamrat Erik så då hade vi plötsligt bara 2 barn hemma.
Så medans Nils och Kalle åkte till badrumsaffären och hämtade våra badrumsprylar passade jag på (medans Ninni sov) att måla 2 pinnstolar och lilla byrån Ninni fått av Farmor.

Efter det åkte vi till JYSK för att hämta pojkarnas sängar som vi beställt, men se de hade slarvat bort dem, även ifall de ringt oss i veckan o sagt till.'
Skitförbannade blev vi, så då åkte vi till K-rauta för att kolla toalettstol, bastu-agregat och bastudörr.
Fick tipset av väninnan Karin om K-rauta och bastu.
K-rauta är ju finskt och är det ngt de kan måste det väl ändå vara om bastu-prylar.
Och "Börje" på K-rauta var hur trevlig som helst, han rekommenderade oss att återvända på Torsdag för då skulle de ha kampanj på både det ena och det andra bastu-grejs.
Men vi handlade iallafall en sån där trä-slev o trähink som man bara MÅSTE han i en bastu, även ngn slags doft-vatten man kan hälla i bastu-vattnet.

Så nu sitter Nils och jobbar vid datan och jag sitter vid min snygga och nya lap-top, VIT!
Jag surfar och äter glass!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0