Torsdag 4/10

Jaha, ....nu har mannen kommit hem igen!
Det e ändå rätt skönt (f´låt nils) att vara själv hemma med barnen.
Allt går lite lättare då....hmr...
Nä'då, vi saknade honom men jag tycker det e rätt skönt att vara själv ibland.
Gå o softa lite på kvällarna, när barnen somnat, lyssna lite på musik, sy, sitta vid datan, kanske ta ett glas vin.
Jo, det e rätt ok.
Men nu ikväll kom han hem och det var ju oxå kul såklart!

Jag var idag med Karin och lille Svante på Svedala Outlet, helt OK Outlet verkligen!
Jag köpte Ticket to heaven jacka till Lillan (vår), miniature-mössa o strumpor, Ticket to heaven mysbyxor till Måns och ett skärp.
Vi åt sen lunch på Espresso House på ILVA, där jag även inhandlade en spegel till ovan-våningen som jag gått o suktat efter ngr veckor!
Så nu kändes det som om det var dags att slå till.
Var sen på Utvecklingssamtal hos Måns fröken ang, Måns då givetvis.
Det e så konstigt ibland när man e mamma o ska sitta där och prata om ens barn m.m.
Jag känner mej som 9 år igen i skolbänken och får samma känsla, skitläskigt!
Måns fröken e en skitbra fröken!!!
Hon är så som man vill att en fröken ska vara!
Hon SER alla barn och tycker det e roligt med personligheter.
När jag satt där och pratade så insåg jag plötsligt hur LIK Måns är mej!
Jag känner igen mej ihonom och det kändes som om det var MIN fröken som satt o pratade om MEJ när jag var liten.
Ni som känner mej sen jag var liten.....fattar ju vad hon sa.
Ja, jag var en GLAD mamma som åkte därifrån med min äldste son.
Hämtade de små och åkte hem och åt och pratade med elektriker och rörmokare, som faktiskt jobbar på för fullt just nu!
Klockan 18 var det bara att packa in alla ungar i bilen och åka in till Måns sista MFF-träning för den här säsongen.
Efter det körde vi in till Mobilia, klockan 19.30 (det kändes helt hemskt att springa omkring där med 3 barn som istället skulle ligga hemma o sova)....
MEN....jag hade lovat GLASS till Måns (hans sista träning för säsongen) och givetvis hans syskon oxå.
Efter det handlade vi inne-skor till Måns.
Sen åkte vi hem och duschade och sen rusade de i sängen.
Och nu har Nils, som sagt kommit hem, och tycker det e såååå tråkigt att jag "bara" sitter vi datan, så nu måste jag prata med han.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0