Torsdag 18/10

idag har jag flängt runt , som vanligt.
Optimera för byte av varor, ikea för frågor OCH Bauhaus för träräcke-hatt!
Swn har jag städat och gnott, tills Måns kom hem från skolan, han går faktiskt själv ibland.
Jag ringer till fritids och säjer att han kan gå sen vet jag ju när han beräknas komma hem, innan jag ska bli orolig.
Ikväll har vi HELA FAMILY invigt bastun, det var jättehärligt!
Kalle gillade det bäst...
Ingrid tyckte det var för varmt.
Så efter det känner man sig lite halv-luddig.

Jag fick lite dåligt samvete igår när jag skrev så om barnen, för idag har de varit så guliga!
Måns, han kom hem överlycklig från skolan och skrek:
-Mamma! får jag gå på Disco på Fredag???
Herregud!
1:a Discot, Måns på Disco, vaddå är det cheek to cheek då som gäller, eller?
Så imorgon ska han iallafall tillsammans med 2 kompisar gå på sitt 1:a Disco!
Och Kalles fröken undrade vad vi gjort med Kalle, han har varit så duktig och lyssnat noga hela denna vecka.
Jodå, lite går väl in när man försöker prata med dem.

Vid matbordet ikväll frågade Kalle:
-Mamma, han den farbrorn på din 100-lapp, vet du vem det är?
öööh! du menar....han, vem då, måste tänka tänka.....
-Mamma! Han heter Carl von Linné.
-det var han som kom på blommorna.
-Javisst, lille Kalle, det kommer jag ju ihåg........hmr..
-mamma, han plockade alla blommor och la dem i papper och sen döpte han dem.
Men herregud! Ska min lille 5-åring kunna detta!?
-vet du mamma, han skrev och skrev långa rader vad dem hette (han måste mena Latin, tänkte jag, det var det enda JAG, mamman kom på).
-Sen fick han bestämma och då valde han 2 ord på varje blomma.
-Sen hette han CARL som jag, och hans pappa hette NILS.
Nils och jag satt nästan som förstenade av förundran.
Så duktig våran Kalle är och Montessori-dagiset måste höjas till skyarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0