Tisdag 9/10

Förlåt käre man (attans! Jag glömmer det varje år...).
Grattis på NILS-dagen!
Även Grattis till Ingemar (Svärfar, Nils Hugo) och Måns (Nils August)!!!!
Och INGRID har namnsdag idag (tack annelie).

Har flängt runt på Ikea idag oxå (sara ringde mej när jag var på väg....-Nej!du ska inte dit idag oxå!!!).
Vid 2 hämtade jag Måns, vi 2 åt mellis och åkte sen till dagis för att vara PK (personalkonferens)-Vakt på Ingrids avdelning.
Det är faktiskt rätt kul, jag o Linus mamma tog hand om 8 småttingar.
Och då var både Måns och Ludvig (Linus storebror) med o hjälpte till.
Roligt att se alla hur de leker o fixar o donar.
Ingrid, hon styr o ställer, säjer ifrån o "smäcker" till de andra om de råkar gå för nära eller tar hennes saker.
Det märks att hon har 2 storebröder.
Hon står vid spisen o serverar "FAFFE" (kaffe) som hon säjer och sätter formarna in o ut i ugnen.

Moster Matilda kom ut hit efter heldag i Köpenhamn (med hennes somiler-klass).
Vi åt varma mackor med champinjonstuvning.
Rörmokaren var här ikväll o gjorde sina sista jobb, så nu har vi vatten där uppe och både Nils o jag "invigde" den nya toalett-stolen.
Hela kvällen har vi tillbringat på ovan-våningen med att skruva ihop ikea-prylar, en billy bokhylla till Måns och skrivbord, så nu är nästan hans rum klart o det blir så fint!
Matilda hade med gott vin...som vi smakade tills Nils kom på ideén att öppna "fin"-vin som vi inhandlade i somras i France....för att jämföra.
Så sen skuvade han utav bara den....
Matilda, hon satt o höll oss sällskap medans vi höll på att skruva o inreda.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0