Måndag 15/10

Idag har jag varit runt på mina ärenden,....till huset.
Jag var för 1:a gången på ngt som heter "sop-stationen", ja....det kan låta lite halväckligt, men det är som typ "Myrorna".
Jag hade fått ett tips att hitta lite coola OCH billiga möbler eller vad det må vara.
Och där hittade jag en 50-tals fåtölj för 100 kronor!!!!!!!!!!!!!
100 kronor!!!!
Och underlakan, helt superfina, med både spets och brodyr, antika, (vi har ont om underlakan och på ikea var de slut plus att de inte är sköna där).
Dessa var t.o m manglade.
För 40 kronor styck!!!!!
40 kronor!!!
Det kan tyckas vara lite äckligt med "secon-hand" lakan men även ifall jag OFTAST...är lite LYX-LADY, tog faktiskt mitt "arbetar-blod" över.
Så hem och tvätta i 95 gr, sen tvätta med klorin och sen 95 igen!
Så alla lös bör vara försvunna :)

Åkte hem o sydde (eftersom jag har beställningar på G), hämtade barnen.
Byggarna och elektrikern har varit här hela kvällen....så NU NU NU är allt klart!
Nu är vi färdiga!
Förrutom dörrar, trappa och lite fix (vi väntar på sponsring från Himlen).
Och när alla spottar tändes var det som ett SUS gick igenom huset.
Suset kom från mej o Nils!!!
Det är så fint och vi är så nöjda!
Nu väntar bara inredning och "piff" och staketet som skall spikas i golvet och målas av mej.
Hela kvällarna kommer nu att sysselsättas av detta!


Kommentarer
Malim

Du till den där soppstationen vill jag också.. gammal spets säger man ju inte nej till... kram

2007-10-16 @ 09:09:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0