Tisdag 22/5

Lämnde barnen.
Måns har aktivitetsvecka denna vecka på skolan, vilket innebär att de har morgon gymnastik varje morgon hela skolan.
De har byggt en sån ny och fin skolgård med en "grekisk teater-scen" där de håller till o gympar.
Jag var på möte på Panduro Hobby hela förmiddagen med förberedelse inför nästa veckas fotning, roligt!
Nils kom hem tidigt från jobbet, migrän anfall.
Så tyska migränpiller och sömn.
Väckte honom efter 2 timmar....så han inte skulle missa planet.
Hämtade Måns, och vi skjutsade sen Nils till Svågertorp för att han sen skulle ta tåget och sen flyga ifrån Kastrup.
Schweiz, Zurich närmare bestämt (liten rolig resa, utbildning m.m. i jobbet).
Så vi sa farväl och önskade make och pappa trevlig resa! (han kommer inte hem förrän på fredag).
Måns och jag åkte och hämtade småsyskonen som nästan varit ute hela dagen på dagis.
Kalle hade varit på utflykt med buss ner till KÄmpinge och grillat korv och sprungit runt bland sand-dynorna.
Underbart!!!

Eftersom vi skulle vara ensamna (utan pappa nu) så var mamma, "snäll-mamman" så vi hyrde både film och köpte jordgubbar och glass och popcorn.
HAPPY FEET, hyrde vi, en jättegullig animerad film om pingviner (den har fått OSCARS).
Efter filmen var pojkarna så trötta och duktiga och gick och la sig.
Ingrid ville givetvis ha mer glass och gall-skrek efter det!
Mamma sa NEJ! och då går den lilla "jäveln" (f´låt) in till sin nästan sovande mellan-storebror och av ilska (för att hon inte får mer glass) och både slår och drar Kalle i håret.
Stackars Kalle nästan sover, vaknar till av ett skrikande litet monster som dessutom drar han i håret och slår han.
Han blev så ledssen!
Men DÅ var måttet rågat för min dotter, så jag tog henne och la henne på mattan i hallen skrikande medans jag fick trösta min lille Kalle, extra mycket och extra skällde lite på Ingrid så han kunde somna om tryggt igen!
Ingrid gav sig inte utan gick bärsäkrar-gång i huset och SKREK!
Skrek kanske i 30 minuter efter:
-GASS! GASS!
Till slut somnade hon i min famn och jag kunde stoppa om henne i våra sängar.
Sen fick jag lite tid för mej själv....pratade med Karin, Nils och sydde lite.
Kröp ner mellan mina ungar som nu sov i min säng och tyckte de var HELT UNDERBARA! där de låg små snusande!


Kommentarer
Malin

terrible two´s ;) kallas det för här.. härligt med temperament...

2007-05-24 @ 19:55:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0