Söndag 20/5

Jodå det har gått bra att bo alla 4 vuxna, 6 barn och 2 tonåringar här.
Hela Söndagen var det strålande sol.
Erik som är van vid Stockholms kyla :)
satte på Malte både tjock-fleecen och ylle-mössa medans Ingrid sprang runt i kortärmat och korta byxor.
Men Herregud! sa vi till Erik (som givetvis ville skydda sin son mot Skåne-kölden).
Efter Malte svettats så det rann, insåg även erik att jodå......de befann sig nog på varmare breddgrader.
Barnen lekte hela dagen...Måns och Ludde spelade fotboll och lekte med Måns kompisar.
Malte och Ingrid tultade runt i trädgården.
Ingrid har blivit lite snål....hon fick ett utbrott när Agnes skulle låna hennes vagn för lite förmiddagsvila.
Nej, nej!  den fick hon INTE låna.
Ja, det märks att Ingrid är lilla-syster och van att få mkt uppmärksamhet...för när det e fullt med folk här trivs hon inte riktigt.....
Erik hjälpte Nils med att tömma det sista från vinden...Tack Erik! du är en jäkel på att städa o fixa!
Det lättade nog Nils hjärta lite....det har hängt över han som en sten!
Kanske inte såååå konstigt att han  varit lite butter....driva pensionat och tömma vind och källare.
Sen e ju faktiskt han e heltidsabetande man, så allt det där måste göras på helger och vi har ju aldrig ngn hjälp till nånting heller.
Så nu är det faktiskt fritt fram för hantverkarna att fortsätta!
Jag och barnen gick och handlade.
vid 16 tiden sa vi farväl till erik och alla barnen (3)...imponerade av honom att vara själv med 4 barn en HEL vecka (Linda e i Kina), köra till skola och dagis, mat och städ.
Sen får han ju till o med gå upp på nätterna och mata Agnes (ungefär som en ammande mamma).
Jag e mkt imponerad!!!!
På vägen hem skulle de "bara" köra förbi Nils som skulle åka motorcykel på Sturup.
Så bröderna (Nils och Erik) fick utöva sin favorit-sport MOTOR-SPORT! ihop, kul för dem!
Jag själv sanerade huset och städade.
Sen var jag så trött att jag inte kommer ihåg vad jag gjorde.....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0