Onsdag 16/5

Idag var Måns ledig från skolan så han och jag hade bestämt att ha en "Mamma-son" dag!
Så vi lämnade små-ungarna på dagis och åkte in stan.
Första STOPP var STADIUM (Måns favvo-affär), där gick vi runt och kollade in bandy-klubbar, fotbolls-dojjor, MFF-tröjor och tja....allt som finns.
Ett par VANS till Måns inhandlades (tyvärr fanns det inga schack-rutiga, så det blev ett par camouflagemönstrade).
Sen fick Måns följa med Mamma till frissan...där jag klipptes och gjorde slingor (ok! det visste Måns).
Men Måns blev sååå bortskämd av frissan Alexandra och fick saft, ballerinakex, klubba och fick prova massage-stolen båda 1 och 10 ggr.
Sen var det dags för lunch, Mcdonalds!
Lite shoppnig och påhälsningar i butiker, man vill ju stolt presentera sin gulliga äldsta son MÅNS!
Åkte sen och hämtade Ingrid och Kalle.
Ingrid hade varit busig på dagis, hittat pennor och ritat både på sig själv och på dagis bord och väggar.

Åkte hem och Måns och Kalle försvann direkt med sina kul-påsar (det har blivit sååå poppis med att spela kula nu, det e rätt kul, tänk att den aktiviteten levt kvar i sådär 50 år eller nåt).
Måns och Kalle mötte upp sitt "gäng" (Måns klass-kompisar) vid kullarna, där de lekte hela eftermiddagen.
Det e så kul, för Kalle får alltid vara med, jag har aldrig hört att varken Måns eller ngn annan sagt ngt om att Kalle e med...han hänger liksom på).
Jag och Ingrid städade toaletterna (tack Ingrid!) och bäddade till Anna, Pauline och David som skulle komma.
Nils var på "avtacknings-fest" för jobbar-kompis som ska sluta på HAPPY för att flytta till Österlen och börja driva pensionat, coolt!
Pojkarna kom in när jag ropade att maten var klar!
Sen var de så gulliga och snälla, åt och duschade utan protester och kröp sen ner i våra sängar för att kolla på film "Superhjältarna", med varsin klubba.
Ingrid somnade genast, liggande brevid sin trygga storebror och jag tror båda pojkarna somnade innan filmen var slut.
Bar sen in dem till deras sängar, med klubban inkletad i pyjamasen (jaja.....)
Jag själv kröp ner och väntade på Anna, Nils och co.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0