Lördag 12/5

Jag jobbade på Factory i stan mellan 10-16 (det var länge sen, så det var kul att jobba ihop med Sara och skratta och ha kul!).
Nls var hemma med barnen och Ingrid sov i princip hela dagen (inget mer spy iallafall).
När jag kom hem fick pojkarna hjälpa till att laga mat.
De hade "beställt" Tacos till Melodeifestival-mat så de fick skära gurkor, sallad, Måns rev osten och Kalle fick hjälpa till att steka köttfärsen.
-Mamma! det e så jobbigt att steka och laga maten!
-Men tänk då på mej lille Karl! som måste steka mat VARJE dag till er!
Ja, det hade han då inte tänkt på, såklart!
Ja, jag vet att man skulle vara och vilja vara MER pedagogisk (speciellt när man ser såna där "laga-mat-tillsammans-med barnen-det är då så lätt-program").
Då tänker jag alltid:
-ÅÅH! sådär ska jag oxå göra tillsammans med barnen, de ska få minsann hjälpa till, det blir så mkt roligare (för dem iallafall) och de blir så harmoniskt och fint!
Men när man står där en Onsdag eftermiddag och barnen gnäller och vill ha 10 ballerinakex INNAN maten och allt ska gå fort fort, orkar jag INTE låta dem riva ost och skära grönsaker (OK! kanske gurka då), kladda ner och bråka om vem som ska ha den vassaste kniven etc.......
Så det får bli ibland....
Vem vet...de kanske hade tröttnat på att laga mat, de oxå...

Vi 4 åt sen Tacos och hade FAKTISKT en rolig kvällsmåltid, sådär som man vill när vi sitter och pratar och skrattar och de berättar och säjer bara SÅÅ roliga kommentarer.
Stackars! Ingrid låg helt utmattad i soffan och hade väl bara ätiti en halv glass och 3 skedar fisk-gratäng.
Men hon drack iallafall!
Sen var det då Melodifestivalen med godis och grejer.
Kalle smällde i sig allt godis de första 5 minuterna och somnade innan THE ARK.
Måns orkade med nöd och näppe hålla sig vaken till 12 bidraget (Sverige då) och se somnade han oxå.
Nils och jag fortsatte kolla i sov-rummet men somnade innan det var klart om vem som vann....
Så, så kul var Melodifestivalen ELLER....så trötta var vi!


Kommentarer
Malin

Ha ha det förstår jag att du inte orkar vara någon mysig "mat tina" med 3 galna barn i köket. Vi stekte pannkakor, och gjorde kanelbullar "tillsammans" i går och det var ett projekt. Men då har vi bara 1!!!!!! barn..

2007-05-13 @ 09:25:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0