Torsdag 1/3 ......"bara 30 dagar till våren...."

Idag har jag städat!
Legat på knä och skrubbat golv!
Tvättat vår (nästan enda) stora matta med textil-schampo så det löddrade.
Den har inte varit tvättad sen vi flyttade in (typ 5 år sen).
Så nu skiner mattan och plötsligt är färgerna starka.
Bäddad rent i pojkarnas sängar efter "Ritaren"-Lillasyster ritat ner lakanen med röd penna.
Kalle har fått tillbaka sitt täcke som varit gäst-täcke.
Vi bytte ut det nämligen för Kalle svettas kopiöst när han sover.
Vi tyckte det kanske var bättre med ett litet tunnare och svalare täcke.
Men sen han kommit in varje natt till oss, (sen vi bytte täcket) och jag frågade honom varför han gör det?
Det e ok och vi brukar inte precis neka våra barn men ibland kan det vara lite jobbigt när man har 2 barn som ligger på en och sover.
Kalle sa:
-men mamma det e så gosigt och det luktar så gott hos er!
-och jag tycker mitt täcke är så smalt.
-Jag vill ha tillbaka mitt svettiga täcke som är så tjockt och varmt.
Så nu har han fått tillbaka det tjocka, mjuka och fluffiga täcke...
Stackars barn....han måste legat och frusit och huttrat.
Sen åkte jag på lite ärenden och storhandlade och hämtade barnen.

Ikväll ska jag på "LA ROUCHA", med min "gamla" mamma-grupp!
Den som jag träffade när jag väntade Måns.
Det ska bli så trevligt och gott!
Alla 7 kommer utom Valli som ligger hemma och gosar med nyfödd bebis!
Skriver imorgon VAD jag åt och hur kvällen var.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0