Tisdag 20/3

Jag är sååååå tröööööött!
Kom hem sent igår och jobbade sent, sen kunde jag inte gå o lägga mej.
Låg och pratade med lillebror August till klockan 24.00 minst....

Imorse var det full rulle, i med frukost i alla barnen, klä på dem, borsta tänderna, tvätta händerna, tjata på dem att klä på sig skor, jacka o mössa.
-Mååååns! glöm inte din skol-väska! Oj, frukt med.
-Ska du ha med melodi-festival cd:n oxå??? jaha.....
-Nej, Ingrid inte klä på dig Måns gummistövlar
-Nej, inte il-tjutet nu, alla håller för öronen.
-Kalle, snälla måste du slå till Måns bara för att han tog din mössa...
-Inte dunjackan, du kan ta din vår-jacka nu!
-Inte pappas MFF-halsduk!
-Ingrid! vad hittade du den gamla chokladboll-smeten?????....(Matilda!!...hmr...)
-Snääääälla, vi kommer för seeeent!

Till slut fick jag iväg allihopa til klockan 8!!
Måns till skolan och Kalle och "bebisen" till dagis.
Jag själv åkte hem för att sminka mej och plocka undan i diskmaskinen och körde sen i il-fart till Insight för att jobba 10-.17.
På Insight var det jätte mkt att göra, och jag sålde som bara den.....kul.
Min kära svägerska Anna kom och överraskade mej. Hon hade ärenden i Skåne så det var ju roligt och glädjande att få besök.
Och Snäll som kära Anna är, åker hon och hämtar barnen.
Så de slapp vara sist kvar på dagis.
Jag själv kom hem 17.30 och lagade Pasta Carbonara till middag som vi alla avnjöt.
Sen åkte Anna hem, men lämnade kvar en jättefin bukett med tulpaner.
Man blir så lycklig och glad över att känna sig behövd och omtyckt....Tack snälla Anna!

Ikväll har vi alla legat i sängen och läst sagor och legat o pratat.
Det e sååå kul när man verkligen tar sig tid till att prata och låta ungarna berätta.
Alltså.... de kan komma med värsta berättelserna, så man bara dör av skratt.
Lille Kalle han e den som räknar ner dagarna tills pappa Nils kommer.
Nu sover dem och jag plockar undan och fixar....tänkte kanske (om jag orkar) titta på en film.
"Break up" med Jennifer Aniston b.la.
Annars finns det ju så mkt annat att göra som att städa, stryka eller kanske fortsätta rensa i alla lådor och skåp.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0