Tisdag 13/3

Idag har jag jobbat på Factory, det var rätt så lugnt men alltid kul!
Hämtade sen de 2 små (Måns var hos en klasskompis i Gessie).
Har ätit köttfärsbiffar, potatismos, brunsås och lingon.
Det gillar hela familjen så det är ett säkert kort!
Jag lääääääääängtar till Våren och Sommaren.
Jag är verkligen INTE gjord för detta land.
Jag tycker det är så tråkigt, grått, kallt, deprimerande att bo här.
Jag skulle verkligen vilja vara ngn annanstans MINST 3 månader om året (Jan, Feb, Mars).
Det är ett straff att få uppleva detta gråa och hemska väder.
Men...jag ska inte låta FÖR pesimistisk, vi går mot ljusare tider och man ska vara glad att man lever och har hälsan (även ifall det var si sådär med den oxå sen i Januari).
Men Kalle var nästan lite solbränd efter en ute-dag på dagis och "mellis" utomhus.
Det är ju härligt att se, när man själv ser ut som en totalt beige-rakt-igenom-människa.
Men snart....snart kommer våren och jag längtar kan jag lugnt påstå.

Lilla-syster Sigrid är då bara för duktig!
Hon har i loppet av en vecka fixat 2 jobb.
Det kallar jag "raket-fart".
Hon har fått jobb på WHEAT (dansk barnklädesaffär, med gudomliga barnkläder), kul.
Och sen affär som heter "FIDELI OCH KONUNGEN" (oxå en dansk inspirerad affär med kläder och saker & ting).
Jag skulle oxå vilja jobb där.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0