Söndag 4/3

Soft Sunday!

Idag har jag inte gjort så mkt.
Nils har städat och tvättat båda bilarna, duktigt!
Måns och Kalle har hjälpt till, tills Kalle belv upphämtad till en kompis.
Jag och Sigrid har planerat lite inför hennes framtid i Malmö och hon har lagt en annons på Blocket ang. "Rum önskes hyra".
E det ngn som vet ngn liten lägenhet på ett  bra område i Malmö??? eller ngt slags jobb!...
Siggan är även en utomordentlig barnvakt så det kan hon oxå!
Säj till!
Ikväll har vi ätit Kalkon i "engelsk touche" och vräkt i oss Bär i vit toblerone, maräng och glass.
Så nu sitter vi i soffan och är så mätta att vi inte orkar resa oss!
Vi ska titta på "Ormens väg på Hälleberget" på TV4 Film.

Det känns som om Nils och jag lever i filmen: DRÖMKÅKEN (med Björn Skifs).
E det inte det ena så e det, det andra....
Igår kväll när Nils skulle ställa ner saker i källaren hörde jag ett vrål därnere ifrån.
Alla saker bara flöt omkring...i kanske 10 cm högt vatten.
NÄÄ, det e inte sant!
Som sagt DRÖMKÅKEN.......Allt går sönder o ramlar ihop.
Och ingen tid har vi att fixa o dona eftersom man aldrig har barnvakt.......Plötsligt står det 1 eller 2 barn barfota eller i några slags skor i vattnet o ska hjälpa till...Hmr.....tack för hjälpen! Men det klarar vi själva.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0