Söndag 25/3

Så kom då Pappa hem igår kväll.
Alla barnen var sååå för väntansfulla och satt uppe o väntade men efter tappert försök somnade först Ingrid, sen Kalle, medans Måns höll sig vaken.
De hade blivit nån "vajsing" med bilparkeringen, det var därför de var lite sena.
Måns var nästan blyg men han var så glad över att ha sin pappa igen!
Nils och Nicke var sååå BRUNA! och fina och fräscha.
Jag tycket min man var sååå SNYGG och fin, (man kanske behöver ngr dagar), att jag blev nykär direkt! :)
De hade haft det så skoj och surfat och ätiti gott osv.
Fina presenter fick vi hela familjen.
Pojkarna fick varsitt Playstation spel och lego.
Ingrid fick en duvblå Ralph Lauren Tennis-klänning med tillhörande underbyxa.
Jag fick 100 ml Hermés parymen, och ansiktskräm Lancome, (min hydra-resolution).
Så vi var så tacksamma så tacksamma.
Jag bjöd killarna på Entrecote och bea-sås och blåbärspaj.
Så hela kvällen till sent satt vi uppe och de berättade om resan.

Imorse fick jag "väl" en liten sovmorgon, (det var sommartid + att Nils var tvungen att köra Nicke till tåget tidigt).
Solen har skinit hela dagen och vi har suttit ute och haft det skönt.
Pojkarna har lekt ute med Måns 2 klasskompisar och spelat fotboll i timmar, ätit lunch här allihopa och sprungit fram o tillbaka till varandra, varit och spelat innebandy på skolgården, åkt rullskridkskor hos en kompis......
ÄNTLIGEN ÄR DET VÅR!

Kära Svärfar körde förbi och har tillbringat hela dagen här, Trevligt! det uppskattar vi!!!
Så nu ska jag "göra mej till" lite med att bjuda Svärföräldrarna på Söndagsmiddag.
Helstekt Oxfilé med nypotatis i ugn, gräddstuvade kantareller och sockerärtor.
Jordgubbspaj och vanilj-glass till efterrätt.
Man måste ju ibland visa sin sida som "snäll svärdotter"....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0