Onsdag 7/3

Förmiddagen började Väldigt Trevligt!
Frukost på Espresso House med min väninna Cissi, Tack! Cissi...alltid lika trevligt och inspirerande att träffa dej.
Jag har sagt det till dej men....OM man ngn gång skulle starta en tidning (typ en favorit: MAMA) så skulle jag vilja göra det med dej.
Du bjuder på dej själv ( och det är faktiskt inte alla som gör så naturligt), berättar öppet om knasiga insidenter.
Samtidigt är du smart och ambitiös.

Dagen fortsatte i Malmö med Lilla-syrran Siggan.....hon fortsatte sin söka-jobb-runda.
Och vi gick sen och strosade lite i butiker, tills vi åkte och hämtade barnen.
Måns hade åkt skridskor i Trelleborg och hade haft såååå kul!
Ingrid var iklädd sin "Kina-kimono" som vanligt....när jag hämtade henne.
Fröknarna berättar att Ingrid alltid vill klä ut sig i denna polyester,-blodröda kimono.
Mamma tycker Ingrid passar lagom....i denna utstyrsel.

Till kvällsmat åt vi Biff Bourgonne och pressad potatis, Nils kom hem sent som vanligt.
Ikväll har jag påbörjat ett påslakans-set som är beställt till en liten "JULIE".
Siggan är lite sjuk och ligger nerbäddad (ska snart servera henne en alvedon och ett glas whiskey).
Nils kollar på fotboll (ovanligt, nu när vi fått 100 kanaler).
Och jag ska kolla Top Model (nu när vi fått 100 kanaler).

Ni kanske tyckte / undrade över min Önske-lista häromdan (det lät kanske lite "ha-galet"), men eftersom jag är en "List-människa" och lever genom listor......Älskar att göra listor helt enkelt!
Så kommer här en Önske-lista som min äldsta son MÅNS har gjort....han fyller 7 år den 7 April 2007.

MÅNS INGVARSON Önske-lista:

Fotbollskor   (svarta Puma...som Ronaldhino har...har han tydligen sett)....
Fotbollsben skydd  (kornblå Nike, han Älskar Nike och Stadium)
Fotboll, en guldig   (som OM vi inte hade typ 50 st fotbollar i garaget)
Fotbollsshorts    (vita glansiga Puma....mamma tycker INTE de e snygga)
Malmö FF munkjacka
Kanske det mesta i MFF-affären........  (det finns 2 i Malmö)
Fifa 07- Fotbolls Playstation spel
Fotbollsplan till Microstarsen

-Sen önskar jag mej INGET till mer mamma...det var väl inte mkt!???
-Suck.....nejdå lille Måns


Kommentarer
Cissi

Cissi tackar för sällskapet! Tyckte ocksåd et var toppen!!!!

Listor: Måns Lista har ej tjejig spegling (Siris) och den ser ut så här:
Ridhjälm'
Ridbyxor
Ridstövlar (måste jag skriva ordet rid- hela tiden?)
- strumpor
- handskar
- jacka
-lektioner
- läger
Platshästar fr schleich
stall fr Schleich
Prenueration på ALLA hästtidnginar
Se "Appassionata"
Snacka om att vara nischad. puh
/C
PS Vi är nu med NEspresso efter att jag SLITIT ut den gamla espressomaskinens valsar på 3(!!!) år. (+ ett nätt magsår, men det beror nog på lika delar vin o kaffe...)
god natt

2007-03-07 @ 22:44:05
Malin

Vad har lille Måns för stl? Nu har jag sytt klart mina 1 Libertys byxor med "volang" nedtill. Provade på Rakel när hon låg och sov, fick göra om resåren nedtill i benen /knäna 1 gång det blev lite tajt.

2007-03-08 @ 00:01:54
johanna

Måsn har storlek....ca 128 kanske.
Duktigt det med syningen.
Kul va?
Man blir llite beroende...

2007-03-08 @ 22:31:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0