Onsdag 21/3 MFF-FESTEN!

MALMÖ FF-FESTEN!

Idag har jag jobbat på Factory med sprängande huvudvärk....
Åkte och hämtade barnen och hann bara hem för att duscha Ingrid...för idag var det då den omtalade MFF-Festen.

Min son Måns hade då fått  en inbjudan till den årliga Malmö FF- trupp- 2007-presentationen.
Och eftersom pappa Nils befinner sig utomlands fick då Mamma snällt ställa upp och köra lille Måns + 2 syskon till BALTISKA HALLEN i Malmö.
Jag hade trott att Måns glömt bort inbjudan....men "icke sa nicke"...han hade liksom räknat ner till denna dag.
Så det var bara att vara "snälla mamman" och ställa upp på sin son.
På "festen" bjöds det på korv, läsk, glass och godis och presenationen av spelarna.

Alla spelarna visade upp sig och sparkade ut fotboll med autograf bland publiken och sen fick man (om man nu ville......inte jag....men Måns) stå i kö i 1 timme för att få träffa spelarna öga mot öga och få autograf av allihopa!!!!!!
Eftersom som man har en fotbollstokig son så fick jag ställa mej och 3 barn  i kön bland 1000 andra människor.
Ingrid hann rulla sig i glass och hitta gamla utspottade godis-bitar som hon villigt stoppade i munnen (hon fick sen utslag  runt hela munnen), halsa i sig en halvdrucken coca-cola och springa runt med alla andra killar!? och hoppa runt och till slut hade jag ingen aaaaning om vad ngn unge var.......
Men snäll mamma som man är...får man ändå stanna kvar och vänta på autograferna (jag mutade faktiskt Måns med pengar till och med, bara för att vi skulle få åka hem, men det gick INTE).
Sen fick han sina autografer och var sååååå lycklig!
Vi träffade även "Mackan" ( Måns gamla "bebis-kompis") och pappa Tomas, även Nils jobbar-kompis Anders och lilla Agnes 6 mån.

Så det var en upplevelse.
I bilen hem fick man sig en "utskällning" av äldsta sonen när vi pratade om alla spelarna (mamma ville ju snacka lite om dem nu när man kollat in....de fanns ju en del snyggingar)....
-...han MÅLVAKTEN! sa jag
-MÅLVAKTEN!!??? Det heter inte Målvakten, mamma!
-Han heter "Sankan", Jonas Sandqvist!
-jaja...Måns förlåt då...

Kanske oansvarigt av en mamma att låta en 18-månaders "bebis" springa runt "mitt på kvällen", mitt i veckan, mitt ibland en massa MFF-supportrar.
Men hon var iallafall den enda "ROSA BAKELSEN MED GULDSKOR OCH SPETS-STRUMPOR"!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0