Måndag 5/3

Idag har Månse-man varit sjuk...så vi 2 var hemma och tog det lugnt.
Jag städade och "super-tvättade" vilket innebär täcken-tvätt, kudde-tvätt och överkast-tvätt (om man har ngt).
Lämnade Ingrid och Kalle på dagis.
Och Ingrid ville ha sin docka med på dagis.
En Valdorf-docka....tänkte inte så mkt på det....
Men fröken kommenterade det ändå...(obs! fröken var inte arg)
Valdorf på Montessorie!!!  Verkligen,  motsatserna.....Så det kan bli.
Sigrid var jätteduktig och ägnade denna dag till att söka jobb (ingen vilo-dag här inte....men e man en "Starkner" så är man!).
Hon fick lite napp och ska återkomma med CV, vilket hon inte hunnit skriva än.
Även rum o Lägenhets-uthyrare har börjat höra av sig, (hon behöver kanske inte vara inneboende hos vem som helst, Stora-Syster o svåger får följa med o godkänna lite, tror jag).
Vi åt sen scones till kvällsmat och Nils var på möte och kom hem sent.


På min önskelista står följande:

Nya Champagne-glas (ståtliga och fina), man kan ju inte dricka "Moet" i Ikea-glas som går sönder bara man nuddar läppen.
Nya Rödvinglas, man kan ju inte dricka Brolio i Ikea-glas som går sönder, bara man doftar...
Nytt Ång-strykjärn
Vit Allto vas som man kan ha fina vår-tulpaner i
Nya härliga sommarlakan i romantisk stil (typ rosa-blommiga Lexington)
Gå ut och äta GOTT på Restaurang med min man, (själva)
Nespresso-maskin (Stimorol blå....snälla make...det e inte onödigt utan jätte gott OCH snyggt...)

I VÅR ska vi:

Städa ut vår vind (så man över huvudtaget kanske kan påbörja ngt bygge)
Städa i skräp-garderoberna (så man över huvudtaget kan kanske hitta ngn liten skruv eller nåt)
Rensa barnens garderober
Städa tvätt stugan och sortera vinter/ sommar kläder
Bygga en fin "american" soffa uppe på trädäcket
Måla Ingrids barnstol (snart försent)
Rensa bland mina tyger o slänga "skit", kanske t.om kan vika och lägga in det i ngt Ledigt? skåp
Hitta på ngt skoj med min man, bara vi 2, Högsta önskan vore att åka iväg en liten "weekend"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0