Fredag 30/3

GÄÄÄÄSP! säjer jag bara idag!

What a night!
Nils och jag tog bussen in till Malmö för att äta på Atmosfär.
En HELT otroligt härlig atmosfär.....
Matilda som är restaurang-chef där bjöd oss på en helt "hejdundarnde" afton, Tack Tilda!
Vi åt en 5-rätters avsmakningsmeny som bestod av:
Pilgrimsmusslor, Gös, rökt Stenbit, Foigraf (anklever), unggris, auvruga (rom)......bland annat.

Vi drack Champagne (usch...vet inte ens hur många glas)..
Ett helt otroligt gott vin som bara görs i 1000 ex i hela världen...kanske 2000:-flaskan.
Nils bara dog av njutning och tjatade om det resten av kvällen.
Vi hade det så trevligt och skrattade och var kära, så vi tyckte att detta kan vi ju göra 1 gång i månaden / minst!
När vi ätit och druckit och Matilda tagit hand om oss och andra gäster på det mest proffisionella vis, (jag är så STOLT och imponerad av henne), så vem kommer in där om inte LILLEBROR AUGUST!
Lite halv-bakfull (ett dygn senare, efter festandet på Ernesto i Kalmar).....han hade kommit på att det vore trevligt att hälsa på systrarna, så han hade tagit semester så nu var han här!
Trevligt! det var som om min pappa hade kommit in, (de e såååå lika).
Så vi skålade med Agge, och sen hade alla gäster gått hem så det var bara vi, matilda, kockarna och en servitris.
Så satte upp musiken på högsta och "shakade loss".
Fick panik när jag såg klockan och tänkte på den tidiga morgonen när barnen vaknar och e såååå piggelina!
Så vi sa farväl och tog en taxi till Vellinge (189:- istället för 60:- för bussen).
Nils försökte få taxi-chauffören att köpa ngn av våra bilar.
-Amen du.....dem e skit-bra! vet du, ...du kan inte få ngt bättre i bilväg! den har BARA gått 20.000, ingenting!?
Jag skrattade så jag dog och medans Nils sprang in efter bil-nyckel för att visa den stackars asiatiska chaffisen, pratade jag med Siggan och stuuuuupade i säng.
ja, Nils kom oxå.....chaffisen var nog inte så intresserad.

Nu i eftermiddag har Agge kommit ut hit till oss och ska väl spendera kvällen här.
Vi ska väl äta gott och han tycker det är så roligt att leka med hans syster-barn!
Och jag tycker det är så roligt när ngn tycker så mkt om ens barn!


Kommentarer
Frida Bergkvist

Sååå underbart det låter, det behövde ni efter Nils resa och allt jobb på sistone! Superkaxigt att ha Matilda på plats också. Ha en trevlig helg nu.

2007-03-31 @ 07:58:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0