Tisdag 19/6

Var ledig hela förmiddagen, så jag ringde runt en massa till mina jobb!
Måns var hemma med mej o Siggan.
Vid 13.30 hämtade vi Ingrid för att sen gå till Eskilstorps kyrka för att vara med på Karls avslutning på Villa Lundia.
De var så duktiga och sjöng så fint i kyrkan.
Efter avslutningen så gick vi bort till dagis igen för att ha Tårt-kalas med alla barn, mammor, pappor, mor och farmödrar!
Alla föräldrar bakar varsin tårta, och eftersom Montessori fyller 100 år i år skulle vi låtas inspireras av Montessori-pedagogiken.
Så som "rosa tornet", "bruna trappan" m.m.
Jag hade gjort en "big bang" godis tårta...kanske inte såååå montessori-inspirerad (okej då kanske för kreativitetens skull dåra....).
Alla 01:or avtackades och det är alltid sorgligt att tacka av alla barn som ska lämna dagis för att sen börja skolan.
Som tur är har jag ju 4 år kvar där (Kalle 1 år och Ingrid 4 år till!!!).
Vårat dagis "Villa Lundia" har i år utsetts till Kommunens bästa förskola!
Så det var stor artikel i Vellinge kommunité (tidning) och lilla Ingrid var med på litet foto.
Jag måste säja att jag och Nils håller med om att vårat dagis är sååå bra!
Vilket engagemang all personal lägger ner och de pysslar o fixar och är så gulliga allihopa.
Så det var en trevlig eftermiddag!

Nu ikväll har Siggan åkte hem, vi har ätit, Nils har haft migrän men vaknat till.
Nu ska han o pojkarna ut (i pyjamas) och provköra Kalles nya radiostyrda bil (eftersom den andra brann).
Nu har han fått en mkt finare och dyrare + 300 kr på Present-kort  av Biltema som kompensation för att den andra brann.
De blev kanske rädda att vi skulle göra en anmälan (om vi bott i USA kanske.....).
Hoppas bilen går fort!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0