Fredag 6/7

Ungarna sov rätt så länge, och jag oxå....9.15 (sista halvtimmen satt de o spelade PS2)....
Tog det lugnt hela förmiddagen och åt lunch hemma.
Åter iväg på våra små "ärenden".
Bank igen......kalas-present inköp på Mobilia, apotek-inköp (till resan), fika för mamma och barn på kombinerad Espresso House/Mcdonalds.
För att sen vid klockan 3 åka ut till Jägersro och få nya däck på g:a mercedsen utbytta.
PUH!
Där stod min äldsta son och hade en disskusion med "Däck online" ägaren.
Ägaren frågade nämligen Måns om vad han ville bli som stor etc...
-ZLATAN! svarade Måns med stora ögon!
-ZLATAN! Han känner jag, sa killen.....
Och han, han minsann e en skit-schysst kille, om man är snäll mot honom är han 100 ggr snällare emot en.
Men om man e oschysst då.....
Måns stod o lyssnade med ännu större ögon!!!
-Och Rosengård då! fortsatte han.
Om du kommer hit ngn gång, då ska jag visa dej "The Roseyard"!!!
-Och vet du vad... lille Måns, hette du va?
Har du sett Zlatan som liten!?
-NÄÄÄÄ.....sa Måns.
-Vet du! du är väldigt lik Zlatan som liten, likadana ögon och frisyren e densamma!
ÅÅÅÅH! Min son han rodnade så och svävade iväg som på rosa moln.....
Så det dära "byta-däck-besöket" blev ju rätt så skojigt ändå...

Åkte och handlade och åkte hem och nu har vi ätit Fredags-tacos och ska en lugn stilla hemma-kväll.
Förresten...vi kanske ska fira Nils! För han har nu semester, efter ytterligare ett slitsamt halvår!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0