Söndag 28/1

Denna dag är en speciell dag!
Många som fyller år, först och främst barnens kusin JAKOB som fyller 17 år!
Värsta fina och coola killen på 201 cm,  med 47 i skor och skiiit-snygg!
Sen fyllde min pappa år, han skulle i år blivit 55 år.....

Sen är det ju KARLS namnsdag!
Och KARL heter ju faktiskt VÅR KARL, Karl heter även många andra släktingar i andra-namn så som:
Barnens kusiner Jakob, David och även Henrik, MIN morfar Lennart, MIN kusin Calle.
Så Karl är ett släktnamn på alla håll och betyder:
KARL= FRI MAN!

I förmiddags körde vi upp i 2 bilar till Halmstad, för att gratulera Jakob.
Innan stannade vi i Laholm för fika med Nils föräldrar (som oxå följde med för att gratta Jakob).
Birgitta hade köpt jättegulliga strumpbyxor till Ingrid och pojkarna fick varsin cool tröja och strumpor, som de tyckte var jättesnygga, tack så hemskt mycket!
Jakob var en nöjd 17 åring och vi blev bjudna på god mat och tårta.
Barnen tyckte det var jättekul att träffa "stor-kusinerna" och pojkarna såg vi inte till på hela tiden.
Ingrid var livrädd för deras hund "ninni" och blev först hysterisk, men det lugnade sig lite.
Vid 20.30 tiden åkte jag och barnen hem, Nils stannade kvar, han ska jobba i Göteborg-Borås tills på tisdag.
Kalle sa redan i bilen att han längtade efter pappa och Måns blev jätte ansvarsfull efter Nils sagt till honom att nu var det HAN som var lite chef hemma.....
Ösregnade hela vägen hem....men väl hemma bar jag in alla ungarna så nu ligger alla 3 på rad i våra sängar och de gosade ner sig och tyckte det var mysigt att få sova ihop allihopa.
Men jag undrar nu: -Vart ska jag få plats???
Vi längtar efter Nils redan!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0