Söndag 21/1

Igår var vi bjudna till fam. Klintberg (Liselotte, Tomas, Markus och Ellinor), tillsammans med Fam. Wirén (Valeria, Jesper, Nemo, Vira och en liten bebis i magen).
Vi har känt varandra sen Föräldrar-gruppen vi gick i när vi väntade Måns, Markus och Nemo, (alltså snart 7 1/2 år), det är så himla kul.
Och pojkarna har det så roligt ihop, fotboll och PS 2-spel för HELA slanten.
Vi bjöds på god mat och vin och kvällen var lyckad!

Bara det att Ingrid , som numera förvandlats FRÅN en social, gullig, solstråle till en liten TYRANN.
Hon bestämmer över hela familjen, skriker och är inte alls rolig för tillfället.
Det är bara JAG som gäller, och hon bestämmer när jag ska stå med henne i famnen, inte sitta, när jag ska vakna på morgonen, hon drar i mej och skriker och får utbrott när jag inte gör som hon säjer, verkligen JÄTTEJOBBIGT!
Det är NU, jag måste säja ifrån, säjer Svägerska Karin, annars.....tar hon över och blir en bortskämd liten djävul.
Och det stämmer.
I natt märkte jag att hon slet ut nappen ur munnen på henne själv (ja, hon sov hos oss) och böjde sig ner för att i smyg ta sig ett litet "sug".......HON HAR ALLTSÅ INTE GLÖMT!
OCH.....så e hon totalt bröstfixerad!
Hon har handen nere i BH:n hela tiden och när hon ser mej UTAN bh blir hon helt till sig och skrattar frenetiskt och vill klämma o känna, dra och slita.........som värsta tonårs-hormonstinna-tonårspojke!!!!!!!

Idag har vår tvättmaskin gått sönder........jag gråter.
Men jag har en hög stryktvätt som sträcker sig upp i taket.....som ber OM att få bli strykt.
Sen MÅSTE jag laga alla Måns 10 söndriga jeans...så han över huvudtaget har ngr byxor att sätta på sig.
OCH hans termobyxor, har köpt ngt slitstarkt, vind och vattentåligt bävernylon att laga hans byxor med.

Ikväll har jag lagat Kalkon, det låter jätteavancerat, men det e sååå lätt.
Fyll den med apelsin, äpple och lök, salta och peppar, i en stekpåse, SWISH in i ugnen, ca 2 timmar.
Alltså det e bara såååååå gott och mjölpotatis, god sås, gele och gott vin.
Vi bjöd Moster Matilda på Söndagsmiddag och alla slukade maten!
Nu ska vi allihopa se på "HERBIE".
Matilda, Nils och jag ska äta Tosca-päron med vaniljglass efter filmen när barnen somnat.


Kommentarer
Malin

kalkonen måste jag prova. Att honm inte glömmt dina bobbisar är ju lite lustigt och jobbigt för dig du får väll sova i nunnedräk. Stor kram

2007-01-22 @ 12:35:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0