Onsdag 31/1

Januari tar aldrig slut, det är nog årets längsta månad.
Först är det jul...sen en massa konstiga dagar sen kommer vardagen igen....och veckor och veckor.
Det tar aldrig slut!

Idag har jag jobbat på Factory i Malmö......vi väntar med spänning på ODD M.
Hämtade barnen tidigt och Måns hade med sig klass-kompis Anton hem.
Måns säjer att han tycker Anton är så rolig att  han skrattar så han nästan kissar på sig!
Jag och 3 pojkar hämtade lilla prinsessan som blev så glad av att se alla att hon skrek av förtjusning.
Tänk själv,  3 killar som hämtar henne, passar upp på henne OCH tar henne i handen och springer ut och HOPPAR och STUDSAR i vatten pölar (hon är då iklädd värsta rosa munderingen).
Hon skrattade iallafall!!!

Ikväll åt vi Tortillas med köttfärs och grönsaker.
Barnen har lekt och Ingrid har haft spring-tävling iklädd nattlinne och orange keps!
Hon skrattade så mkt!
Jag får lite dåligt samvete över att jag skrivit att hon varit så jobbig, nu måste jag ju skriva att hon är väldigt COOL och FÖRETAGSAM!

USCH!...det är så jobbigt!
Har suttit och sorterat ut gamla kläder från Ingrid.
Hennes fina, söta och fantastiska små kläder......
Nu packas de ner....för små.
Det känns jättehemskt att man förmodligen inte kommer kunna använda dem igen......(om det inte blir på ett litet syskon så att säja).
De är tvättade, nystrukna med rosenvatten och omsorgsfullt vikta......SNYFT.....
Jag lämnar på secondhand och ger bort en del, ok...men de alldeles speciella extra fina kläderna de vill man ju nästan rama in i en tavla.............jobbigt!
Man kan ju låna ut men då vill man ju att de ska bli helt hysteriskt glada och tacksamma att de överhuvudtaget får bära Prinssesan Ingrids kläder......
Nu kanske ni tror att jag bara totalt struntar i pojkarnas garderob....
Men .......ni skulle bara sett deras baby/ gosse/ garderob.
Randigt och rutigt i alla ljusblåa nyanser ni kan tänka er!
Sammet, indiskt bomull och hemmasytt....jaja...det är väl bara att inse att de faktiskt växer.
Måns sa till mej idag:
-Men mämmä....duuu baura elskaur kläudor!, dä värkar som dät äur ditt bestau intresse!!!!!
OCH DET HAR HAN JU JÄKLIGT RÄTT I!!!!


Kommentarer
Lillkusinen

Jag förstår dig PRECIS jag började typ grina när dom sa att det var en pojk över alla fina klänningar som Rakel har som antagligen aldrig kommer användas mera. SNYFT. Jag skulle bli helt hysteriskt glad och tacksamt om jag fick låna lite prins kläder till vår lilla prins. Jag lovar att stryka mangla och ånga dom i rosenvatten innan jag lämnar tillbaka dom ;)
Stor kram M

2007-01-31 @ 22:58:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0