Onsdag 3/1

IDAG ÄR DET EXAKT 1 ÅR SEN VI ÅKTE TILL AUSTRALIEN / NEW ZEALAND!
Det känns sååå jätte-länge sedan och nästan deppigt eftersom man skulle vilja vara på väg nu!

Idag låg jag och slumrade medans barnen kollade Tv.
Ingrid oxå, hon går runt runt och leker och kryper ner hos mej emellanåt.
Till slut skrek Måns att han faktiskt var hungrig, då fick jag masa mej upp.
Tog det lugnt på förmiddagen.
Sen åkte vi ner till Skanör för att åka skridskor.
De har nämligen en konst-frusen isbana där på Skanörs Torg.
Där fick vi hyra "skrillor", och käka korv.
Det var nästan 1:a gången man kände lite av den där "vinter-känslan", (även ifall det var konstgjord).
Vi hade sällskap med Christina, Matilda och Oscar.
Barnen var Jätte-duktiga, 
TILLS.........Måns ramlade och gjorde sig illa i underarmen.
Först var det nog inte så farligt men nu ikväll har han Jätte-ont och  vi fått lägga bandage och måste nog åka och röntga den imorgon, stackarn. Kanske har han fått en spricka i den.

Efter skridsko-åkandet gick vi hem till Fam. Sandell och fikade.
Åkte sen hem.
Jag och Måns hyrde 3 filmer 3 dygn för 69:-.
Jag valde en barn film, Måns en och sen en gemensam.
Ikväll har vi ätit Kalvfärsbiffar, potatismos, brun sås och lingon, gott!
Farfar och farmor har tittat förbi, de är på visit här nere i Vellinge fast de bor hos Farmors syster nära oss.
Ikväll har hela familjen tittat på film, MARY POPPINS med Julie Andrews,  (mammas val).
Den är sååå himla bra och nostalgisk musical från 60-talet (tittade själv på den när jag var liten).
Barnen satt som tysta ljus hela filmen på 2 timmar och det tyckte jag var kul.
Man vill ju att ens barn ska gilla iallafall EN slags kvaliteéfilm!



Kommentarer
charlotte

Va' mysigt och vilken fantastisk nyårsafton ni verkar ha haft!! superfin glassbomb och maffig meny! Och vad fin du var! Jag tänkte föreslå att ses nästa fredag, den 12:e? Är nyfiken på om Elvira och Ingrid är så lika som jag tycker det ser ut på bilderna...

2007-01-04 @ 09:51:41
Anonym

hur har det gatt för mans? hoppas att det inte ar nagot alvarligt,
han ser ut som nils när vi akte skrillor som barn, hjälmen är den samma om jag ser riktigt eller?
kram karin

2007-01-04 @ 10:40:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0